شارژ دقیقه ای باتری جدید

افکارنیوز: هر کس که از ماشین های الکتریکی (EV) قابل شارژ و یا گجت های با باتری بزرگ (مانند لپ تاپ) استفاده کرده باشد، حتما دردسر و سختی تحمل چند ساعت انتظار برای شارژ کامل باتری را درک می کند. اما اکنون انستیتو ملی علوم و تکنولوژی Ulsan کره جنوبی یک تکنولوژی جدید انتقال را رونمایی کرده که می تواند زمان شارژ را به کمتر از چند دقیقه کاهش دهد.

آنها این کار را با خیساندن ذرات نانوی تشکیل دهنده باتری در محلول گرافیت و سپس کربنیزه کردن آن انجام می دهند. محققان این مرکز با این روش، یک شبکه هادی تولید می کنند که تمام بخش های آن به صورت همزمان شروع به شارژ شدن می کنند. در باتری های کنونی شارژ به آهستگی به سمت مرکز باتری حرکت می کند.

هدف اصلی انستیتو ملی علوم و تکنولوژی این است که باتری های کمکی را برای اتومبیل های الکتریکی فراهم کند که بتوانند با چند دقیقه شارژ، چندین کیلومتر بیشتر به حرکت ادامه دهند. امید می رود که باتری های شارژ سریع تیم اولسان به سرعت همه گیر شده و در تمام ابزارهای قابل شارژ مشاهده شوند. با این باتری ها، شاید روزی شاهد ماشین های الکتریکی باشیم که به زمانی همانند پر کردن باک بنزین، برای شارژ کامل نیاز داشته باشند.