هوشنگ حریرچیان، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی، نعیمه نظام‌دوست، شقایق دهقان، بیژن بنفشه‌‌خواه، پروین قائم‌مقامی، رضا کریمی، محمد شیری و… بازیگرانی هستند که این روزها در خانه‌ای واقع در نیاوران دور هم جمع شده‌‌اند تا داستان طنزی را در قالب یک سریال ۷۰ قسمتی تصویری کنند. این سریال «ساختمان پزشکان» نام دارد و سروش صحت کارگردانی آن را به عهده دارد.

اولین خبری که از ساختمان پزشکان منتشر شد این بود که پیمان قاسمخانی فیلمنامه این سریال را نوشته است. این خبر به واسطه نام پیمان قاسمخانی خیلی زود در همه جا منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت چون قاسمخانی تاکنون بهترین فیلمنامه‌های طنز را برای سینما و تلویزیون نوشته است و مردم از کارهای او خاطرات خوبی دارند. از آثاری که قاسمخانی با همکاری برادرش مهراب نوشته می‌توان به سریال‌های پاورچین، شب‌های برره، مرد هزار چهره، مسافران و… اشاره کرد. حالا این دو برادر بار دیگر با همکاری هم فیلمنامه‌ای با محوریت یک ساختمان پزشکان نوشته‌اند؛ ساختمانی که چند پزشک متخصص در آن مشغول کار هستند.

سروش صحت یکی از نقش‌های اصلی سریال را که دکتر نیما افشار است به بهنام تشکر سپرده است. تشکر از بازیگران تئاتر است که تاکنون جوایزی را نیز کسب کرده و بازی در ساختمان پزشکان اولین تجربه او در تلویزیون است. نقش برادر او را هومن برق‌نورد بازی می‌کند. این دو برادر با پدر و مادر پیرشان زندگی می‌کنند که نقش پدر را هوشنگ حریرچیان و نقش مادر را پروین قائم‌مقامی بازی می‌کنند. حریرچیان را ابتدای سال در سریال آشپزباشی و در نقش پدر مینو(فاطمه معتمدآریا) دیدیم. قائم‌مقامی هم بازیگری است که با سریال مرد هزار چهره و نقش مادر مسعود شصت‌چی به شهرت رسید و در سریال مسافران هم نقش خواهر خانواده را بازی کرد. شقایق دهقان هم در سریال ساختمان پزشکان نقش منشی ۲ تا از پزشکان را بازی می‌کند که در یک واحد از ساختمان کار می‌کنند. یکی از این پزشکان نیما افشار(بهنام تشکر) و دیگری هومن ملک‌زاده است که نقش او را بیژن بنفشه‌خواه بازی می‌کند. افشار، پزشک روان‌شناس و ملک‌زاده دکتر جراحی پلاستیک است. دکتر روان‌شناس که شخصیت اصلی داستان است ماجراهای زیادی را در داستان شکل می‌دهد. او از همسرش جدا شده است. نقش همسر سابقش را کتایون برهانی‌مرند بازی می‌کند.

دو برادر با پدر و مادر پیرشان زندگی می‌کنند که نقش پدر را هوشنگ حریرچیان و نقش مادر را پروین قائم‌مقامی بازی می‌کنند. حریرچیان را ابتدای سال در سریال آشپزباشی و در نقش پدر مینو(فاطمه معتمدآریا) دیدیم. سریال ساختمان پزشکان را محسن چگینی برای شبکه ۳ سیما تهیه می‌کند که پیش از این سریال «چارخونه» به کارگردانی صحت را تهیه کرده است. سریال ساختمان پزشکان قرار است بزودی از شبکه ۳ پخش شود.

سروش صحت معتقد است که ساختمان پزشکان با سریال قبلی او «چارخونه» تفاوت‌های اساسی دارد؛ چون چارخونه اولین کار او در زمینه کارگردانی سریال بود. البته بازیگرانی که با صحت کار می‌کنند متفق‌القول از همکاری با این کارگردان ابراز خوشنودی می‌کنند. آنها براین باور هستند که صحت چون خودش بازیگر هم هست به آنها اجازه می‌دهد پیشنهادهای خود را برای بهتر شدن نقش و کار بدهند. آنها همچنین از فضای آرامی که این کارگردان سرصحنه به وجود می‌آورد، راضی هستند و می‌گویند کار کردن در پشت‌صحنه‌ای که همه چیز آرام و کارگردان خونسرد است، بسیار راحت است. از عواملی که در ساخت ساختمان پزشکان با صحت همکاری می‌کنند، می‌توان به تصویربرداران: زین‌الدین علامه و محمدرضا کاظمی، نورپرداز: حسن زارع، صدابردار: علیرضا نوروزیان، گروه نویسندگان: مانی صدرایی، علیرضا ناظرفصیحی، حمید برزگر، امیر برادران و ایمان صفایی، تدوینگر: پرستو جنیدی، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: میلاد نعیمی، مدیرتولید: حمید میهن‌دوست و… اشاره کرد. گزارش پشت صحنه سریال ساختمان پزشکان بزودی در روزنامه جام‌جم به چاپ می‌رسد.

منبع:تبیان