به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، شرکت فیلمسازی ماتریال پیکچرز که متعلق به این بازیگر است، یکی از تهیهکنندگان آن نیز خواهد بود. اد زویک کارگردان فیلم است.

فیلم‌نامه «قربانی کردن پیاده شطرنج» را استیون نایت نوشته و از حالا حال و هوای واقعی و شرح حال‌گونه آن، مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفته است.

این فیلم قصه زندگی بابی فیشر شطرنج‌باز بزرگ آمریکایی را تعریف می‌کند و به شرح مسابقه حماسی و افسانه‌ای او با بوریس اسپاسکی می‌پردازد.

مسابقه این دو شطرنج‌باز بزرگ در دوران جنگ سرد بین آمریکا و شوروی، به صورت سمبل استعاره‌ای مبارزه بین این دو کشور بزرگ درآمد.

نقش بابی فیشر را در جلوی دوربین اد زویک، «توبی مگوآئر» بازی خواهد کرد. هنوز بازیگر نقش بوریس اسپاسکی انتخاب نشده است.

مگوآئر این روزها مشغول تماشای فیلم‌های خبری مربوط به بابی فیشر است و کتاب‌های خاطرات و اخبار مربوط به او را مطالعه می‌کند.

او که می‌خواهد تصویری درست از این چهره افسانه‌ای دنیای شطرنج را روی پرده سینما ارائه دهد، گوشه چشمی به جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال نیز دارد.

مگوآئر می‌گوید به کار اد زویک اطمینان کامل دارد، زیرا این فیلم‌ساز با کارگردانی فیلم‌هایی که بر اساس‌ ماجراها و آدم‌های واقعی ساخته شده‌اند، بیگانه نیست.

زویک پیش از این در دو فیلم «افتخار» و «مقاومت» با بازی دانیل کریگ(که هر دو درون مایه‌های جنگی داشته‌اند) از رویدادهای واقعی برای تعریف قصه‌های خود بهره گرفته است.

این فیلمساز که در این فیلمها و همچنین آخرین سامورایی صحنههای نبرد و جنگی را به تصویر کشیده، این بار جنگ بین آدمها را به دور میز شطرنج میکشاند.