نوکیا لومیا را «آشیانه پرندگان خشمگین» می‌کند!

افکارنیوز: بالاخره لومیا ۹۲۰ نوکیا هم رونمایی شد، حال با این رونمایی همه انتظار دارند تا پلتفرم ویندوزفون ۸ با همکاری شرکتهای توسعهدهنده تبدیل به پلتفرمی جذابتر شود. نوکیا امروز در کنفرانس خود اعلام کرد که با شرکتهایی همچون رویو ( سازنده بازی پرندگان خشمگین)، بلومبرگ و سایر شرکتها قرارداد بسته و اپلیکیشنهای موجود در سایر پلتفرمها بر روی ویندوزفون ۸ نیز عرضه خواهد شد.

نوکیا همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن‌های مخصوصی را برای اسمارت‌فون‌های لومیا تولید خواهد کرد که برجسته‌ترین آنها، بازی آشیانه پرندگان خشمگین(Angry Birds Roost) از سری بازی پرندگان خشمگین است که ادامه‌ای بر نسخه‌های قبلی پرندگان خشمگین به حساب می‌آید. در این نسخه چند ماده جدید به مواد موجود در بازی اضافه شده‌اند و اگر قبلا فقط شیشه و چوب و سنگ وجود داشت اما حالا موادی همچون کاشی نیز اضافه خواهند شد!

اپلیکیشن‌های دیگری هم هستند که یا از قابلیت NFC بهره می‌برند و یا فقط برای چندماه به صورت اختصاصی برای لومیا خواهند ماند و بعد از چند ماه برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه خواهند شد. به عنوان مثال می‌توان به اپلیکیشن شرکت بلومبرگ اشاره کرد که فقط برای سه ماه اول عرضه به صورت اختصاصی باقی می‌ماند. اپلیکیشن مد و لباس استایل‌سینت و اپلیکیشن میشلین که اپلیکیشنی برای رستوران‌هاست نیز برای مدت شش‌ماه اختصاصی لومیا باقی خواهند ماند. نوکیا همچنین امروز اعلام کرد که با شرکت فوراسکوئر(FourSquare) همکاری خواهد کرد و قرار است اپلیکیشنی را با تم بازی بتمن ایجاد کنند،

در کنار این اپلیکیشن‌ها‌، بازی‌هایی همچون آب من کو؟(Where’s My Water?) نیز به این پلتفرم خواهند آمد. مطمئنا این یک استراتژی جدید از سوی نوکیا نیست اما راهکاری خوب برای متقاعد کردن خریداران است و به آنها اعلام می‌کند که گرچه ویندوزفون ۸ به اندازه اندروید و iOS اپلیکیشن ندارد اما از پتانسیل بالایی برای پیشرفت برخوردار است.

راستی بازی آشیانه پرندگان خشمگین تا سه ماه دیگر عرضه خواهد شد و فقط برای اسمارت‌فون‌های لومیا خواهد بود پس خیلی انتظار نداشته باشید که بازی پرفروشی شود!

منبع: فارنت