هنرپیشه هالیوود، سفارت کانادا و فیلمی برای تحت فشار گذاشتن ایران!
سرویس بین الملل افکار نیوز

- بن افلک، هنرپیشه معروف هالیوودی به تازگی فیلمی تخیلی ساخته است که ماجرای آن به ۳۰ سال پیش و فرار ۶ دیپلمات آمریکایی از ایران بر می گردد. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی به عنوان هنرپیشه نیز حضور دارد.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از جی ام ای نیوز، این فیلم ضد ایرانی برای اولین بار در روز جمعه در فستیوال فیلم تورنتو پخش شد که با ابراز احساسات شدید! روبرو شد و پیش بینی شده است که از نامزدهای اسکار امسال باشد. بن افلک درباره این فیلم گفت: تحت فشار گذاشتن بیشتر ایران باعثساخت چنین فیلمی شد.

در این فیلم فرار ۶ دیپلمات آمریکایی از سفارت آمریکا در جریان انقلاب جمهوری اسلامی ایران و پناهنده شدن آنها به خانه یکی از دیپلمات های کانادا در ایران نمایش داده می شود. بن افلک هم در ” آرگو” نقش تونی مندز، مامور سابق سازمان سیا را بازی می‌کند که برای نجات ۶ نفر از گروگان های آمریکایی که در جریان تسخیر لانه ی جاسوسی به خانه ی سفیر کانادا فرار می کنند، به تهران سفر می کند.

نکته جالب توجه هم زمان بودن پخش این فیلم و تعطیلی سفارت ایران در کاناداست که هر دو در روز جمعه اتفاق افتاد! سازنده این فیلم روز شنبه به خبرنگاران گفت که گرچه ماجرای این فیلم در ۳۰ سال پیش اتفاق می افتد اما باز هم اتفاقات فیلم با وقایع الان مرتبط است.
این هنرپیشه ۴۰ ساله هالیوودی با کارگردانی سریال داستانی the town به نوعی وارد فیلم های سیاسی هالیوود شد.
وی گفت تشابه بسیاری زیادی بین آنچه که اتفاق افتاد با بهار عرب و وقایع سوریه و تونس و مصر دیده می شود.

بن افلک در پاسخ به خبرنگاران گفت که هنرپیشه ایرانی را پیدا نکرده است که تمایلی برای حضوردر این فیلم داشته باشد! وی در تشریح این حرف خود افزود: به دلیل اینکه هنرپشگان ایرانی از عاقبت خانواده های خود در ایران می ترسند از حضور در این فیلم خودداری کرده اند!!