نسل جدید تلویزیون‌های اپل در راه است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، این تجهیزات یک رکوردر ویدئویی شخصی(PVR) اینترنتی هستند که به برنامه‌های تلویزیونی بر اساس تقاضا و یک واسط کاربر دسترسی خواهد داشت. همچنین یک قابلیت جدید به نام " پخش مجدد " در این تجهیزات وجود دارد که به بینندگانی که برنامه مورد علاقه خود را تماشا نکرده‌اند امکان می‌دهد تا درخواست پخش مجدد برنامه را بدهند.

البته شرکت اپل عکس‌العملی به شایعات مطرح در این زمینه نشان نداده است، اما این شایعات زمانی بیشتر شد که اپل اعلام کرد برای مشتریان بازار آمریکا، سرویس Hulu Plus را در تلویزیون اپل ارایه می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که مذاکراتی میان مدیرعامل اپل، تیم کوک‌ و مرد نفر اول شرکت Time Warner Cable یعنی گلن برت مبنی بر آغاز همکاری‌های بیشتر انجام شده است.

چندین سال است که آینده سرویس تلویزیون اپل در تیررس بسیاری از بحث‌ها و شایعه‌ها قرار داشته است و اگرچه اپل موفقیت چشمگیری در تغییر ساختار تجارت موسیقی و گوشی هوشمند داشته است، اما هنوز فعالیت در بخش تجارت تلویزیون برای آن یک چالش است.

از سوی دیگر، باید میان فعالان پلت‌فرم توزیع(شرکت‌های کابلی، شرکت‌های عرضه‌کننده DTH ماهواره‌ای و اپراتورهای IPTV) و دارندگان مجوز(برودکسترها، استودیوها) توازن برقرار شود. اما به نظر نمی‌رسد که هیچ یک از دو طرف به ورود یک شرکت ثالثعلاقه‌ای داشته باشند، همانند آنچه در حال حاضر اپل انجام می‌دهد.

اگر اپل بتواند تمام گروه‌ها را قانع کند که روش کامل و درستی را ارائه می‌دهد، خدمات جدید تلویزیونی آن می‌تواند چشم‌انداز سرگرمی در صفحه نمایش‌های خانگی را برای همیشه تغییر دهد. البته اگر این اتفاق رخ دهد.

در همين ارتباط همايش "خدمات چندرسانهاي، از سياستگذاري تا اجرا" در تاريخ ۸ آبان ماه ۹۱ به همت گروه علمي تحليلي طيف، برگزار خواهد شد که محور اصلي آن، بررسي روندها و چالشهاي حوزه رسانههاي نوين و پرداختن به مهمترين مباحث فني، تجاري و رگولاتوري خدمات محتوامحور است. علاقمندان ميتوانند جهت کسب اطلاعات بيشتر به سايت WWW.TEYF.IR مراجعه كنند.