به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، فریدون عباسی در حاشیه یازدهمین یادواره شهدا و تجلیل از ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقاومت، وحدت و همدلی باعثشد که در دوران دفاع مقدس تثبیت سرزمینی شکل بگیرد و با حضور مردم در صحنه و شرکت در انتخابات‌های مختلف از اول انقلاب تاکنون تثبیت سیاسی نیز حاصل شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز جمهوری اسلامی ایران در دوران تثبیت علمی و فنی قرار دارد و در مقابل بحران‌های این دوران نیز باید مقاومت کرد تا کشور به شرایط مطلوب‌تر دست یابد.

وی تاکید کرد: اتحاد، همدلی، مدیریت، حاکمیت تفکر علمی و دین‌مداری از مباحثی است که در جهت تثبیت علمی باید مورد توجه مسوولان و آحاد مردم باشد.

رییس سازمان انرژی هسته‌‌یی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی قدرت مطرحی است که برای آزادسازی کشورهای دیگر تلاش می‌کند و در این زمینه آزادسازی کشورهای جنبش عدم تعهد و به دنبال آن تشکیل یک قطب در سطح بین‌الملل از چشم‌اندازهای ایران اسلامی است.

وی اظها کرد: ایران تنها کشور دنیاست که در مقابل استکبار ایستاده و حرف خود را با قاطعیت بیان می‌کند و این نعمتی است که ما می‌توانیم در مجامع بین‌المللی راهبردهای خود را ارایه دهیم؛ چراکه خیلی از کشورها تمایل به گفتن خواسته‌های‌شان دارند اما به هویت ملی خود تکیه نکرده و از بیان مسایل در مجامع عمومی واهمه دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما مشترکات بسیاری داریم، که اگر دست از تفرقه برداریم، یکدیگر را تحمل کنیم و حول محور وحدانیت حرکت کنیم، به اتفاق و اتحادی بی‌نظیر دست می‌یابیم.

رییس سازمان انرژی هسته‌‌یی با اشاره به حضور جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در طول دوران جنگ، جهاد استان فارس به عنوان خط‌شکن مطرح بود و سنگر زدن با ماشین‌آلات سنگین احتیاج به افراد متخصص داشت و در جهاد، ساماندهی نیروهای متخصص و دلاور به خوبی انجام می‌شد.

وی گفت: در حال حاضر جنگ ابرقدرت‌ها با ایران صرفا بر سر انرژی هسته‌‌یی نیست بلکه همه علوم و تخصص‌ها را نشانه گرفته‌اند. ایران در زمینه علوم و فنون پیشرفت کرده و حفظ و تثبیت آنان به حاکمیت منسجم احتیاج دارد. امروز اگر از انرژی هسته‌‌یی دست بکشیم استکبار باز هم بهانه‌هایی برای ایران دارد و باز هم موضوع حقوق بشر را پیش می‌کشد.

وی با اشاره به دستاوردهای هسته‌‌یی کشور اظهار کرد: راه‌اندازی مجتمع رآکتورهای سوخت از دستاوردهای هسته‌‌یی کشور است و در این زمینه صادرات نیز داشته‌ایم همچنین ایجاد راکتورهای استخری در داخل کشور و کشورهای دیگر از دیگر اقدامات سازمان انرژی هسته‌‌یی است.

رييس سازمان انرژي هستهيي گفت: رآكتور آب سنگين نيز در دست ساخت است و پس از انجام آزمايشها و اطمينان از تكرارپذير بودن آنان، اين راكتور نيز آغاز به كار ميكند. امسال استان مركزي به عنوان پايلوت كشاورزي هستهيي در نظر گرفته شده و از ۵ ماه پيش تاكنون ، فعاليتهايي مرتبط با آن آغاز شده است.