به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، فرخ نعمتی امروز در حاشیه اختتامیه جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) با اشاره به بازی در سریال ولایت عشق و مختارنامه اظهار داشت: بازی در سریال ولایت عشق بزرگ‌ترین افتخار زندگی هنری من است و نقشی که من در این سریال بازی کردم به هیچ وجه از ذهن من خارج نمی‌شود و همیشه برایم تازگی دارد.

* در تولید کارهای تاریخی باید از اندوخته‌های هر تولید در تولید بعدی استفاده کرد

وی درباره فعالیت سریال‌های تاریخی در کشور با اظهار تأسف گفت: در این زمینه پیشرفت مناسبی نداشتیم و برای پیشرفت در کار تاریخی نیاز به کار و تولید مداوم داریم که این کار در کشور انجام نشد.

نعمتی اضافه کرد: در تولید کارهای تاریخی باید از اندوخته‌های هر تولید در تولید بعدی استفاده کرد و این در حالی است در کشور پس از اتمام کار برای شروع در کار بعدی باید از صفر شروع کرد.

وی ادامه داد: تلویزیون باید قبل از شروع کار پیش‌بینی کند که دستاورد کار مذهبی را درست و برای مداوم‌سازی کار‌‌های تاریخی به‌کارگیری کند.

* همه سریال‌های ساخته شده مذهبی ارزشمند هستند

این هنرمند در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا در حال حاضر قرینه‌هایی برای کاری مثل سریال ولایت عشق ساخته شده، گفت: همه سریال‌های ساخته شده مذهبی ارزشمند هستند و زیاد نمی‌شود در مورد این کارها نظر داد و اعلام کرد کدام کار مناسب‌تر از بقیه است.

وی ادامه داد: به خاطر حساسیت‌هایی که از جانب مورخان و فقها در کارهای تاریخی و مذهبی وجود دارد احتمال وجود خطا کمتر وجود دارد.

نعمتی با اشاره به برخی قسمت‌های سریال ولایت عشق گفت: از مسیری که حضرت رضا(ع) تا طوس آمد روایت متعددی ارائه شد و در نهایت چیزی انتخاب شد که محبوبیت داشته باشد.

* ساخت سریال امام حسین(ع) متوقف شد

نعمتی در پاسخ به دیگر سوال فارس که آیا برای ساخت تاریخی پیشنهاد خاصی دارید، بیان کرد: ساخت مجموعه‌ امام حسین(ع) بعد از کار مختارنامه و سریال ولایت عشق در کشور شروع شد ولی بنا به دلایل نامعلومی متوقف شد.

این هنرمند کشورمان ادامه داد: بنده نیز حدود سه ماه برای ساخت این سریال جلوی دوربین رفتم ولی به خاطر تضاد آرا در مورد چگونگی ماجرا از تولید این پروژه جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: ساخت مجموعه امام حسین (ع) از نظر من سینماگر سناریوی منسجم، خوب و بیادعا داشت ولی بنا به دلایل نامعلوم ساخت این سریال متوقف شد.