به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، فلیکس بامگارتنر قرار بود روز دوشنبه ۱۷ مهر ماه با شکستن مانع صوتی از یک بالن در ارتفاع ۳۷ کیلومتری بالای جنوب شرقی نیومکزیکو به زمین پرش آزاد داشته باشد.

این درحالی است که نزدیک شدن یک جبهه سرد که انتظار می رود دمای سردتر هوا و بادهای شدید و اندکی باران را در نیومکزیکو به همراه داشته باشد، مأموریت وی را به تعویق انداخته است.

این گروه انتظار دارد که این شرایط جوی تا روز سه شنبه به طرز چشمگیری مناسب شود. در این صورت در زمان طلوع خورشید یک بالون بزرگ که با هیلیوم پر شده است از شهر راسول در جنوب شرق نیومکزیکو به بالا می رود و بامگارتنر، لباسش و یک کپسلول ۱۳۱۵ کیلوگرمی را با خود به ارتفاع ۳۶ هزار و ۵۷۶ متری می برد.


این خلبان ۴۳ ساله بی بام قرار است با قدم گذاشتن روی آسمان رکورد چتربازی ۵۰ ساله را بشکند. درحال حاضر این رکورد متعلق به پرش آزاد کاپیتان جو کیتینگر از نیروی هوایی آمریکا است که سال ۱۹۶۰ از ارتفاع ۳۱ هزار و ۳۳۳ متری به زمین پرید.

اگرهمه چیز طی برنامه پیش برود، بامگارتنر نخستین چتربازی می شود که مانع صوتی را شکسته است. همچنین وی رکوردی برای بلندترین پرش آزاد و بالاترین سفر بالونی انسان ثبت کرده است.



این تصاویر زمانی گرفته شد که فلیکس بامگارتنر درماه مارس از ارتفاع ۲۱ هزار و ۸۰۰ متری به زمین پرید و سالم در شهر راسول، نیومکزیکو فرود آمد

پرش بامگارتنر نیازمند شرایط آرام است چرا که این بالن ۵۵ طبقه ای بسیار ظریف است به طوری که بالون آن از ماده ای ساخته شده که ۱۰ بار ظریفتر از یک کیسه پلاستیکی ساندویچ است و به سادگی تحت تأثیر بادهای قوی صدمه می بیند.

این گروه اظهار داشتند که در صورت وزش باد با سرعت ۳.۲ کیلومتر در ساعت عملیات خود را لغو می کنند.

این تیم تلاش رکورد شکن بامگارتنر را به عنوان پرش از لبه فضا توصیف کرده اند. اگرچه به طور کلی فضا از ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری زمین درنظر گرفته می شوند.



در چنین ارتفاعی بامگارتنر انحنای زمین را مشاهده می کند و ۲۰ دقیقه پس از سقوط در زمین فرود می آید

ممکن است این اقدام به نظر دیوانگی محض برسد اما هیچ کس جز فردی که ۲۰ سال در وزرشهای سخت شرکت کرده دست به این کار نمی زند. یک گروه از مهندسان، پزشکان و خلبانها که ۵ سال تمام در کنار بامگارتنر کار کرده اند تلاش می کنند که اطمینان حاصل کنند وی زنده می ماند.

برای مثال حضور دکتر جاناتان کلارک این عملیات با یک علت شخصی صورت گرفته است. از وقتی که وی همسر فضانورد خود را در سال ۲۰۰۳ زمانی که شاتل فضایی کلمبیا بالای تگزاس از هم پاشید، از دست داد، این جراح هوایی ناسا زندگی خود را وقف بهبود شانس زنده ماندن فضانوردان در فجایع مشابه در ارتفاع بالا کرده است.



در پرش روز سه شنبه وی تلاش می کند بلندتر و سریع تر از تلاشهای پیشین بپرد