به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، روابط عمومی رسانه ملی در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای شرکت یوتل ست در قطع تعدادی از شبکه‌های برون مرزی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

برخلاف ادعاهای فریبکارانه غرب درخصوص احترام و اعتقاد به حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعات در جهان، جمع کثیری از مخاطبان شبکه‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از امروز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ از دریافت تعدادی از شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما محروم شدند.

شرکت یوتل‌ست تحت فشار لابی آمریکایی صهیونیستی و به دنبال تقاضای شورای سمعی و بصری فرانسه(CSA) با ادعای واهی، شرکت سرویس‌دهنده پخش ماهواره‌ی هات‌برد را از ارائه سرویس به شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منع کرد و این شرکت نیز از امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۱ مطابق با پانزدهم اکتبر ۲۰۱۲ در اقدامی غیرقانونی برخلاف تعهدات و قراردادهای فیمابین پخش صدا و تصویر شبکه‌های العالم، پرس‌تی‌وی، الکوثر، شبکه خبر، سحر ۱ و ۲، جام‌جم ۱ و ۲ و شبکه‌ قرآن را متوقف کرد.

این در حالی است که هم‌اکنون شرکت یوتل ست فقط از طریق ماهواره هاتبرد در حال پخش برنامه‌های بیش از یک هزار شبکه در فضای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که بسیاری از آن‌ها دارای محتوای ضداخلاقی، مستهجن، ضد انسانی، ضد فرهنگ ایران و ضد ارزش‌های دینی است.

بیشک اعتقاد به جریان شفاف اطلاعرسانی و روشنگری این شبکهها درخصوص حوادث جهان بهویژه بیداری اسلامی مردم منطقه و مقابله با انحصار رسانهای استکبار و صهیونیسم در پوشش یکجانبهگرایانة اخبار از عمده دلایل اتخاذ این تصمیم غیراخلاقی و غیرحرفهای است. صداوسیما در مقابل این اقدام نسنجیده با هدف احقاق حقوق مخاطبان و عمل به تعهدات بینالمللی خود به عنوان رسانهای تاثیرگذار در تقویت جریان اطلاعات آزاد در جهان پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه حق قانونی خود میداند.