افکارنیوز

: کیبورد k۸۱۰ کیبورد حساس به نور است که از فناوری ایلومینیشن بهره می برد و به همین خاطر در موقعیتهای نوری متفاوت، زیر کلیدها روشن و خاموش می شود.
این کیبورد به صورت بلوتوثساخته شده و کابل و سیمی هم در کار نیست. قابلیت دیگری که این کیبورد دارد، اتصال همزمان سه گجت یا لپ تاپ به این کیبورد است.

مثلا ممکن است شما لپ تاپ و تبلت و پی سی داشته باشید و بخواهید یک کیبورد را به هر سه آنها وصل کنید. لاجیتک ۸۱۰ دکمه سوئیچ داشته و با زدن این دکمه می توانید روی ابزارهای مختلف سوئیچ کنید. تئوری بدین صورت تعریف شده که همزمان به خاطر استفاده از پروتکل بلوتوثهر سه آنها با هم کار کند.

اگر کار کرد(بسته به نوع ابزاری که متصل می کنید) که هیچ، وگرنه با زدن دکمه مورد نظر سوئیچ انجام می شود. همچنین کلیدهای مخصوص برای کار با اپلیکیشن های ویندوز ۸ نیز در خود دارد. سنسورهای موجود در کیبورد انگشتان دست شما را تشخیص می دهند و بکلایت و نور پس زمینه کیبورد نیز بسته به نور موجود در فضا کم نور و پرنور خواهد شد.

باطری های داخل کیبورد قابل شارژ بوده و با کابل یو اس بی، عمل شارژ انجام می شود. ابعاد کیبورد کوچک بوده و برای حرفه ای ها ساخته شده و به قیمت ۱۰۰ دلار راهی بازار شده است.