به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، نت دست‌نویسی آهنگ مذهبی ساخته‌ی «بتهوون» موسیقیدان بزرگ تاریخ هنر که از ۱۹۲ سال پیش تاکنون گمشده بود، در دفترچه این هنرمند برجسته آلمانی پیدا شد.

تاکنون تصور می‌شد این قطعه‌ی دو دقیقه‌ای نوعی تمرین یا چرک‌نویس آهنگی دیگر است، اما اکنون کارشناسان اعلام کردند این نمونه‌ی نادری از آهنگ‌های مذهبی است که بتهوون تنظیم کرده است.

به گزارش بی. بی. سی، دفترچه این آهنگساز آلمانی که در کتابخانه مرکزی برلین نگهداری می‌شود، متعلق به سال ۱۸۲۰ است که در سال ۲۰۱۰ به صورت کتابی به چاپ رسید.

در این اثر بتهوون، در آهنگی هزار ساله ویژه‌ی مراسم کلیسا تغییراتی ایجاد کرده و آن را دوباره تنظیم کرده است. احتمالا بتهوون این قطعه را در سن ۴۲ سالگی و برای مراسم انتصاب دوستش به عنوان اسقف اعظم به نگارش درآورده است.

لودویگ فان بتهوون(۱۸۲۷ - ۱۷۷۰) یکی از موسیقی‌دانان برجسته‌ی آلمانی بود که بیشتر زندگی خود را در وین سپری کرد. وی یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین شخصیت‌های موسیقی در دوران کلاسیک و آغاز دوره‌ی رمانتیک بود. بتهوون، به‌عنوان بزرگ‌ترین موسیقی‌دان تاریخ، همیشه مورد ستایش قرار گرفته و آوازه‌ی او موسیقیدانان، آهنگ‌سازان، و شنوندگانش را در تمام دوران تحت تأثیر عمیق قرار داده ‌است.

در میان آثار شناختهشدهی وی میتوان از سمفونی نهم، سمفونی پنجم، سمفونی سوم، سونات پیانو پاتتیک، سونات مهتاب، و هامرکلاویر، اپرای فیدلیو و میسا سولمنیس نام برد.