به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، امروز سرای روزنامه نگاران شاهد برگزاری نشستی با حضور علی معلم؛ تهیه کننده سینما و امین حیایی؛ بازیگر بود.

امین حیایی در ابتدای این نشست ضمن ابراز ناراحتی از شایعاتی که در مورد زندگی خصوصی وی و پناهنده شدنش به دیگر کشورها در رسانه ها منتشر شده بود گفت: یک سالی که گذشت رسانه ها مطالبی کذب را در مورد طلاق من از همسرم و پناهنگی من منتشر کردند که البته این شایعات مختص مجلات زرد است و آن هایی که شناختی نسبت به کار حرفه ای دارند این شایعات را باور نمی کنند و اول با خود من صحبت می کنند.

وی در پاسخ به پرسش علی معلم با این عنوان که آیا تا به حال مصاحبه و یا نقدی از وی چاپ شده که تاثیر ویژه ای داشته باشد، توضیح داد: برخی از مصاحبه هایی که با برخی رسانه ها داشتم به نحوی نوشته شده بودند که گویا من فردی مغرور هستم و نوع بیان من به خوبی منتقل نشده بود.

بازیگر فیلم «قلاده های طلا» در مورد نقش هایی که تاکنون بازی کرده و چگونگی انتخاب این کارکترها اضافه کرد: علاقه شخصی من و عشقی که به نقش های پیشنهادی داشتم موجب انتخاب آنها شد حتی اگر بسیاری از این نقش ها ضعیف بوده باشند. در حقیقت همه فیلمنامه ها را خودم من انتخاب کرده ام و ذهنیت من این بوده است که با بازی در این نقش ها توقعات مردم را برآورده کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «اختاپوس» که هم اکنون برپرده سینماهاست در ارتباط با نقدهایی که روی بازی های وی می شود تصریح کرد: من نقدهایی را که به بازی هایم در سینما می شود را می پذیرم. ما باید تلاش کنیم تا مشکلات جامعه را برطرف کنیم زیرا وقتی در جامعه همه با هم مشکل دارند در سینما هم اثر می گذارد.

بازیگر «قلاده های طلا» در پاسخ به این پرسش که آیا زمینه فکری اش در انتخاب فیلم هایی که بازی می کند تاثیر دارد و یا تنها به نقشی که قرار است بازی کند می اندیشد، خاطرنشان کرد: در فیلم هایی بازی کرده ام که واقعیتی را بیان می کرده اند. در «قلاده های طلا» نقشم را دوست داشتم چون اکشنی واقعی بود و فیلمنامه واقعیت هایی را مطرح کرده بود. اگر زمان به عقب بازگردد باز هم در «قلاده های طلا» بازی می کنم.

حیایی در پاسخ به انتقادی که در پذیرش فیلمنامه های سفارشی دارد توضیح داد: من در فیلم هایی بازی کردم که رکورد پرفروش ترین ها را شکسته اند. به نظرم فیلم هایی که در آن ها بازی کرده ام سفارشی نبودند و باید دید شما حقیقت را در چه چیزی می بینید. چرا مردم پیش از انتخابات مشکلی با هم نداشتند اما پس از انتخابات همه با هم درگیرند. من همواره تلاش کردم در فیلم هایی بازی کنم که مردم از من نرنجند. در «قلاده های طلا» هم خیلی ها از من تعریف کردند اما برخی بدون تماشای فیلم آن را نقد کردند.

وی در مورد مسعود کیمیایی اظهار کرد: برای بازی در «ضیافت» و «سربازهای جمعه» از سوی این کارگردان برجسته پیشنهاد داشتم که متاسفانه نشد. این کارگردان اثراتی در سینمای ایران خلق کرده است که ارزشمند است.

این هنرمند همچنین در پاسخ به تئاتری که می خواهد روی صحنه ببرد گفت: تلاش می کنم که این نمایش را که موزکال است و حامد بهداد نیز در این نمایش من را همراهی می کند تا دی ماه آماده شود و جزئیات این تئاتر را در یک نشست رسانه ای اعلام خواهم کرد.