به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، پیش از این مجید رجبی‌معمار مدیر شبکه بازار در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرده بود علی درستکار به این شبکه می‌آید.

" نمودار " درباره مهم‌ترین مباحثاقتصادی کشور است که در آن مجری - کارشناس با حضور مسئولان و کارشناسان طراز اول به بحثو گفتگو می‌نشیند.

درستکار که چند سالی است اجرای " این شب‌ها " را در شبکه یک بر عهده دارد، امشب ساعت ۲۰ به صورت زنده " نمودار " را در شبکه بازار اجرا می‌کند.

درستکار درباره مهمانان امشب برنامه به خبرنگار مهر گفت: تصمیم گرفتیم یکی دو شب اول به معرفی برنامه بگذرد و چرایی ظهور، رسالت و کم و کیف ارائه مطلب را بیان کنیم. بر همین اساس امشب گپ و گفتی با تحریریه برنامه خواهم داشت اما شب‌های بعدی هرشب ۲۰ تا ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه با محوریت رویدادهای اقتصادی روز حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: این حرکت نه به عنوان برنامه خبری بلکه به عنوان برنامه‌ای رویدادمحور است که عناوین خبری اقتصادی روز در آن مطرح می‌شود. روی این اخبار گفتگوهای مختصری خواهیم داشت و روی مهم‌ترینشان گفتگوهای مفصل خواهیم کرد.

درستکار از یک بخش طنز با نویسندگی و اجرای شهرام شکیبا خبر داد و اظهار کرد: در این بخش از زوایای مختلف موضوعات را بررسی می‌کنیم.

این کارشناس مجری یادآور شد: موضوع اقتصاد در اذهان عمومی تعریفی سراسر از نان و مرغ و تخم مرغ است اما در " نمودار " به موضوع مهم تدبیر معاش خواهیم پرداخت که در این زمینه درباره مباحثریز مدیریت مالی خانه تا مدیریت سرمایه‌های خرد خانواده‌ها و کلان آن بحثخواهیم کرد. همچنین به مسائل کلان اقتصادی کشور توجه داریم و در آن بخش با صاحب نظران دولتی و خصوصی در حوزه اقتصاد گفتگو می‌کنیم.

بدون مچ‌گیری به مسایل اقتصادی می‌پردازیم

درستکار تصریح کرد: ما عزم کرده‌ایم به اطلاع رسانی و بالا بردن سطح دانش عمومی به دور از چالش‌های زشت و مچ گیرانه بپردازیم و فضایی برای چکش کاری متوازن و منصفانه و همراه با وقار ایجاد کنیم تا موضوعات اقتصادی کشور با پرهیز از هرگونه جانب‌داری بررسی شود.

به گفته وی "نمودار" تلاش میکند در شرایط موجود به همدلی، همراهی و تفاهم بپردازد و فضایی ایجاد کند که به سمت هموار و دلنشین کردن عمران اقتصادی کشور حرکت میکند؛ چراکه فضا به اندازه کافی ملتهب و ناهموار است.