اعلام جزئیات جشنواره شعر فجر امسال

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، رضا حمیدی درباره زمان اعلام فراخوان جشنواره مذکور، گفت: فراخوان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شنبه ۱۸ آذر از طریق دبیرخانه اعلام و در رسانه‌های همگانی منتشر می‌شود و مهلت ارسال اشعار هم از همان روز تا پایان دیماه است.

دبیر جشنواره شعر فجر امسال در پاسخ به این پرسش که «آیا این جشنواره دیر کار خود را آغاز نکرده است؟» تاکید کرد: خیر. پارسال هم تقریباً در همین زمان بود که جشنواره وارد فاز اجرایی شد؛ ما ۱.۵ ماه برای ارسال آثار و ۱.۵ ماه هم برای داوری وقت داریم و مشکلی از این بابت پیش نخواهد آمد.

به گفته وی، شاعران می‌توانند اشعار خود را که در ۲ سال گذشته منتشر شده است، به دبیرخانه جشنواره شعر فجر ارسال کنند تا در ۵ بخش معمول این جشنواره شامل شعر کلاسیک، نیمایی و سپید، کودک و نوجوان، تصنیف و ترانه و پژوهش، داوری شود.

بخش ویژه پیامبر اسلام در جشنواره شعر فجر

دبیر جشنواره شعر فجر اعلام جزئیات بیشتر درباره شرایط حضور در هفتمین دوره این جشنواره را به اعلام فراخوان موکول کرد و با این حال از در نظر گرفتن بخش جنبی برای آن خبر داد و گفت: به خاطر اهانتی که چندی پیش به ساحت پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت، جشنواره شعر فجر امسال یک بخش ویژه به نام پیامبر دارد و آثار ارسالی در این بخش هم در گردونه داوری قرار می‌گیرند.

حمیدی همچنین در مورد تقسیم کار در این دوره از جشنواره شعر فجر افزود: جشنواره امسال برخلاف پارسال، فقط یک دبیر دارد. البته متعاقباً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس هیئت داوران را منصوب و معرفی خواهد کرد و با همفکری وی، ترکیب هیئت داوران این دوره از جشنواره شعر فجر هم مشخص خواهد شد.

وی درباره بخش بینالمللی جشنواره شعر فجر امسال هم یادآور شد: هفتمین جشنواره شعر فجر همانند سالهای قبل مهمان شاعرانی از کشورهای دیگر خواهد بود که در مراسم اختتامیه شعرخوانی خواهند کرد و حضور آنها در بخش رقابتی منتفی است