به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مراسم تشییع پیکر احسان نراقی نویسنده و جامعه‌شناس فقید صبح چهارشنبه(۱۵ آذرماه) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و نزدیکان وی، از مقابل بیمارستان جم به سمت بهشت زهرا(س) برگزار شد.

پیکر نراقی دقایقی پیش در حالی در قطعه ۲۳۳ به خاک سپرده شد که پیشتر اعلام شده بود وی در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده خواهد شد.

بر اساس اطلاع خبرنگار مهر، احمد مسجد جامعی و معصومه ابتکار دو عضو شورای شهر تهران موافق خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌آوران بوده‌اند اما به دلیل مخالفت مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، مراسم خاکسپاری در این قطعه انجام نشد.

پیکر احسان نراقی در قطقه ۲۳۳(عادی)، ردیف ۸۰ شماره ۵۰۱ به خاک سپرده شد.

ندادن اجازه لازم برای خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌‌آوران در حالی است که خانواده احسان نراقی از علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خاکسپاری وی در قطعه نام‌آوران، موافقت لازم را اخذ کرده بودند.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تایید درخواست خانواده نراقی از وی برای تدفین پیکرش در قطعه نام‌آوران گفت: معمول اینگونه است که خانواده هنرمندان برای به خاک سپردن امواتشان در قطعه هنرمندان از معاونت هنری و خانواده نویسندگان و اصحاب فرهنگ هم برای خاکسپاری امواتشان در قطعه نام‌آوران از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد درخواست می‌کنند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مورد آقای احسان نراقی هم خانواده ایشان از ما خواسته بودند که با به خاک سپردن پیکرش در قطعه نام‌آوران موافقت شود که این موافقت را طی نامه‌ای به آنها اعلام کردیم.

احسان نراقی، نویسنده و پژوهشگر حوزه فلسفه و جامعهشناسی ساعت ۳ و ۷ دقیقه بامداد روز یکشنبه ۱۲ آذر پس از طی یک دوره طولانی بیماری در سن ۸۶ سالگی در تهران درگذشت. پایان یک رویا، علوم اجتماعی و سیر تکوینی آن، آئین جوانمردی (ترجمه از هانری کُربن)، اقبال ناممکن، آزادی، آنچه خود داشت، جامعه، جوانان، دانشگاه، غربت غرب، طمع خام و نظری به تحقیقات اجتماعی در ایراناز جمله کتابهای منتشر شده از احسان نراقی در ایران است