به گزارش افکارنیوز،بیژن نوباوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اکنون در شرایطی هستیم که مردم همه چیز را به خوبی درک می‌کنند و می‌فهمند، از این رو اگر رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب مطالبی غیر از آنچه وجود دارد را منعکس کنند، با واکنش و عکس‌العمل منفی مردم روبه‌رو خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها مهم‌ترین و بی‌بدیل‌ترین نقش را در ایجاد شرایط مناسب و هیجانی همراه با شور و شوق در ایام انتخابات برای مردم دارند، گفت: در چنین شرایطی اگر قبل از فرا رسیدن به زمان فعالیت‌های تبلیغاتی، برخی جریانات شروع به فعالیت تبلیغاتی کنند، رویکرد غلطی را در پیش گرفته‌اند چون اگر قرار باشد تبلیغاتی صورت گیرد، باید در پروسه زمانی انتخابات باشد، اکنون زمان ایجاد شرایط برای آماده کردن مردم برای حضور در صحنه انتخابات است.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، تاکید کرد: رسانه‌ها باید در ماه‌های باقیمانده تا برگزاری انتخابات، تمامی تلاش خود را برای ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بکنند، چراکه رویکردی غیر از این، عکس‌العمل منفی مردم را در پی خواهد داشت.

نوباوه در ادامه با بیان اینکه رویکرد رسانه ملی در زمان انتخابات باید رویکردی فراجناحی باشد، گفت: البته مابقی رسانه‌ها، رسانه‌هایی هستند که به گروه‌ها و تشکیلاتی وابسته هستند، از این رو نمی‌توان آنها را ملزم به بی‌طرفی دانست، ولی با این وجود، به نظر بنده همین رسانه‌ها نیز باید در شرایط کنونی به سمت تبلیغات از کاندیدای موردنظرشان نروند، چون اکنون زمان این کارها نیست.

وی افزود: در حال حاضر باید در رسانه‌ها در مورد لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات صحبت شود، باید پروسه انتخابات جلو رود و بعد از آن زمان وارد شدن به تبلیغات است که رسانه‌ها باید در مورد جناح‌ها و گروه‌های موردنظرشان صحبت کنند.

وی در پایان گفت: این موضوع اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همچون ساختن یک خانه است که باید قبل از نظر دادن در مورد اتاقهای یک خانه، در باب لزوم ساختن آن خانه صحبت شود.