به گزارش افکارنیوز، پرسش‌نیوز نوشت: فرج‌الله سلحشور، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی پرسش نیوز با بیان اینکه فیلم‌های چون «من مادر هستم» در پی استهزای احکام اسلامی است، اظهار کرد: به عقیده من حکم قصاص در فیلم «من مادر هستم» به نوعی تحقیر شده است، در حالی که حکم قصاص زندگی‌آور و حیات‌بخش جامعه است و تنها ممکن است برای فرد خطا کار ضرر داشته باشد، ولی برای کل جامعه احیاکننده ارزش‌هاست.

وی درباره برخوردی که نسبت به «من مادر هست» باید انجام شود، گفت: اینکه با این کار چه برخوردی می‌شود به قوه قضائیه مربوط است، البته این نکته را هم باید متذکر شوم که اگر در کشور ما به مقدسات توهین شود کسی اعتراض نخواهد کرد، اما اگر به سینماگری توهین شود صدای و اعتراض همه بلند خواهد شد، به نحوی که که انگار به قرآن خدا یا ائمه معصوم(ع) توهین شده است.

سلحشور ادامه داد: سینماگر با دیگر مردم فرقی ندارد پس شهرت این قشر نمی‌تواند برایش عدم مجازات به همراه داشته باشد. در کلام دیگر همانگونه که اگر مردم عادی خطا کنند مجازات خواهند شد، سینماگر هم در صورت خطا، می‌بایست مجازات شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تشخیص خوب یا بد بودن محتوای یک فیلم به ارشاد مربوط نمی‌شود، گفت: حوزه‌های علمیه، مراکز مذهبی و علمای ما می‌توانند نظر دهند که یک فیلم برای جامعه ضرر دارد یا خیر، لذا نظر وزارت ارشاد تا آنجایی درست است که با نظر علما مخالفت نداشته باشد، چون اگر نظر ارشاد بخواهد غیر از این باشد ما نظر علما را سرلوحه کارهای خود قرار خواهیم داد.

کارگردان سریال «یوسف پیامبر(ع)» یادآورد شد: نکته دیگر اینکه، حزب‌الله، انصار و مومنین ارکان جامعه و مردم ما هستند، پس کلامشان باید با جان دل پذیرفته شود.

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اطلاق سیاسی‌کاری به اعتراض‌هایی که درباره فیلم‌هایی چون «من مادر هستم» انجام می‌شود توجیحی برای مجرم و جرم است، پس اگر در گذشته نسبت به فیلم‌های توهین‌آمیز اقدامی نشده نباید دلیلی برای سکوت امروز باشد. در کلامی دیگر مردم ما در گذشته خواب بودند، اما امروز بیدار هستند و نسبت به اینگونه آثار از خود عکس العمل نشان می‌دهند.

این فیلمساز ادامه داد: در ضمن حزب‌الله کسانی نیستند که تن به این بازی‌های سیاسی دهند، چون بچه‌های حزب‌الهی خیلی متعهد‌تر و متعبدتر از آن هستند که آلت دست کسانی قرار گیرند. در مورد خودم نیز باید بگویم آیا من منفعتی از حوزه هنری نصیبم شده که بخواهم منادی سیاست‌های آنها باشم؟! پس این ادعای سیاسی‌کاری تنها بهانه‌ای برای فرار مجرم است.

وی با بیان اینکه فیلم‌هایی نظیر «من مادر هستم» دل هر مومنی را می‌سوزاند، گفت: به فیلمسازان می‌گویم اگر فیلم بد بسازید اگر ما هم به شما چیزی نگوییم مطمئن باشید که مردم و مومنین جلوی شما را خواهند گرفت.

سلحشور در پايان خاطرنشان كرد: به مسئولان تلويزيون و سينما میگويم كه فكر نكنند هر كاری كه میخواهند، میتوانند انجام دهند، چون نمیشود مردم را فريب داد، پس آثاری را توليد كنيد كه در مقابل نظر مردم نباشد.