برگزاری مراسمی برای تولد احمد شاملو

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مؤسسه انتشاراتی مهدیار جوان در ادامه‌ی نشست‌های ادبی خود با عنوان کافه کلمات، سومین برنامه از این سری را به برگزاری هشتادوهفتمین سال‌روز تولد احمد شاملو اختصاص داد. در این برنامه که با حضور شاعران، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد، یزدان سلحشور، علی عبداللهی، هادی خوانساری و علیرضا عباسی در این موضوع صحبت کردند و شاعرانی ازجمله بکتاش آبتین، منیره حسینی، رامین خسروی، لیدا تبیانی، سها سپانلو، وحید آقاجانی، احسان مهتدی، صابر ساده و… به شعرخوانی پرداختند.

همچنین در این برنامه، پوریا پورناظری که چند ساعتی بود از کنسرت مونترال کانادا بازگشته بود، به اجرای تک‌نوازی تنبور پرداخت.

به میهمانان هم یک پک کامل از پوسترها و کارت‌پستال‌هایی که امیرمحمد قاسمی‌زاده از احمد شاملو کار کرده بود، از طرف او هدیه داده شد و کیکی که با عکس احمد شاملو کار شده بود، بریده شد.

این برنامه نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید.

برنامه‌های کافه کلمات تا به حال با حضور، سخنرانی و شعرخوانی افرادی چون جواد مجابی، کیومرثمنشی‌زاده، هرمز علی‌پور، هوشنگ چالنگی و… برگزار شده است.

آیدا سرکیسیان - همسر احمد شاملو - که احتمال میرفت در این برنامه حضور پیدا کند، گفت که برای من اهمیت دارد برنامههایی که قرار است برای احمد شاملو برگزار شود، تنها برای او باشد؛ نه با حضور و یا حضور نداشتن من. تنها این مهم است.