ارکستر سمفونیک! حاضر؛ ارکستر ملی! غایب

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، جدول گروههای شرکتکننده در بیستوهشتمین جشنواره موسیقی فجر ۱۰ بهمنماه منتشر شد.

جدول باریک و لاغری که تا سال پیش در قطع A۳ منتشر می‌شد و امسال یک برگه A۴ هم برای درج گروه‌های جشنواره در آن کافی است.

به گفته برگزارکنندگان، جشنواره بیست و هشتم جمع و جور و کوچک است اما در عوض کیفی است. یک جشنواره موسیقی کیفی که ارکستر موسیقی ملی ایران در آن جایی ندارد.

آخرین اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به ۱۳ شهریور برمی‌گردد. تا اینکه آبان‌ماه امسال موسسه ارکسترهای ایرانی تشکیل شد و این ارکستر به همراه ارکستر سمفونیک تهران زیر چتر این موسسه قرار گرفت. موسسه‌ای که از بدو تاسیس تاکنون، همیشه نوید روزهای خوب را می‌دهد.

از آنجا که این دو ارکستر معمولا در جشنواره موسیقی فجر حضور مستمر داشته‌اند، توقع می‌رفت با وعده‌ی مسؤولان با حضور مستقل‌شان در جشنواره فجر اعلام موجودیت کنند.

در نشست خبری که برای تشریح جزئیات بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، مدیر انجمن موسیقی ایران در پاسخ به پرسش ایسنا، در این خصوص که آیا حضور مستقل ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی در جشنواره فجر تایید شده است یا خیر گفت: «از طریق رایزنی که با مدیران موسسه ارکسترهای ایرانی داشتم، آن‌ها اعلام کردند که هر دو ارکستر در جشنواره حضور مستقل خواهند داشت و ما نیز حضور آنان را در جدول جشنواره درج کرده‌ایم.»

اما گویا موسسه ارکسترهای ایرانی به قول خود وفا نکرد و نت بیست‌وهشتم جشنواره موسیقی فجر با غیبت ارکستر ملی ایران نواخته می‌شود.

این را جدول جشنواره می‌گوید که در آخرین روز جشنواره میزبان ارکستر سمفونیک تهران است و هیچ جایی را برای ارکستر ملی در نظر نگرفته است.

بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۵ بهمن تا اول اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار میشود.