به گزارش افکارنیوز، آوینی‌فیلم نوشت: اکران تازه ترین فیلم سینمایی پوران درخشنده با عنوان «هیس دخترها فریاد نمی زنند» امشب در شرایطی در کاخ جشنواره انجام شد که به مانند تمامی شبهای پیش این سیل حضور افراد متفرقه در برج میلاد بود که خودنمایی می کرد. آدمهایی که هیچ ربطی به سینما و رسانه نداشتند به واسطه لابیهایی که با مسئولان جشنواره یا مدیران برج میلاد دارند با فرزندان خود و به صورت خانوادگی به تماشای فیلم درخشنده نشستند. این اتفاق باعثشد تعدادی از منتقدان که جایی برای نشستن پیدا نکرده بودند در اعتراض به بی نظمیهای کاخ جشنواره روی سن رفته و به تقلید از جواد وفا روزنامه نگاری بپردازند که پیش از نمایش «دربند» چنین کاری را انجام داده بود!

اما این درگیری ها به اینجا ختم نشد و هنگام نمایش فیلم هم حضور تعدادی کودک در سالن که مرتب سروصدا می کردند اعتراض یکی دو خبرنگار را موجب شد و به این ترتیب اولین درگیری لفظی تند بین خبرنگاران و والدین این اطفال صورت گرفت. دومین درگیری لفظی هم در پایان فیلم مابین حسین معززی نیا و یکی از مهمانان غیررسانه ای حاضر در سالن رقم خورد؛ این مهمان که معلوم بود فقط و فقط برای تکه انداختن و متلک پراکنی به کاخ جشنواره آمده، حین نمایش فیلم آن قدر پارازیت داد که در نهایت کاسه صبر معززی نیا لبریز شده و به انتقاد از رفتار این مهمان بی ربط با جشنواره پرداخت!

همه اینها را که کنار بگذاریم نکته اصلی درباره اکران «هیس دخترها فریاد نمی زنند» نه این اتفاقات حاشیه ای که بیشتر ممیزی بود که به واسطه نظر اداره نظارت به فیلم اعمال شده بود. درخشنده پیش از این هم اعلام کرده بود فیلمش نه تنها حذفی نداشته که فقط یک دیالوگ به آن اضافه شده است.

در نسخه اصلی هیس دخترها فریاد نمی زنند مرگ ولی دم(با بازی مهدی ماهانی) به طور آشکار برای مخاطب مشخص می شود و به این ترتیب کاراکتر اصلی فیلم(با بازی طناز طباطبایی) قصاص می شود اما در نسخه ای که در جشنواره اکران شده مرگ ولی دم در ابهام باقی می ماند به این ترتیب که وقتی وکیل متهم(با بازی مریلا زارعی) با قاضی کشیک(با بازی فرهاد آئیش) تماس می گیرد و قاضی از او درباره وضعیت ولی دم می پرسد وکیل با گفتن امید به خدا نوعی ابهام را برای مخاطب باقی می گذارد در صورتی که در نسخه اصلی چنین دیالوگی وجود نداشت!