به گزارش افکارنیوز، مسعود فراستی منتقد برنامه‌ی زنده «هفت» که دیگر به عنوان منتقد در این برنامه سینمایی مقابل دوربین نمی‌رود، درباره‌ی علت حضور نداشتنش در برنامه سینمایی شبکه ۳ سیما، گفت: در جشنواره فیلم فجر، مجری برنامه «هفت» اعلام کرد که قرار است نقد نرم برویم. من هم گفتم بفرمایید بروید، من نیستم.

به گزارش ایسنا، مسعود فراستی - منتقد سینما - درباره جزئیات این حضور نیافتن گفت: مجری و به قول خودش سردبیر برنامه‌ی «هفت» در داستان جشنواره طرفدار نقد نرم شد. از قبل هم در همین خط بود؛ به دلیل اینکه «هفت» برایش یک برنامه‌ی زرد است. یک برنامه پر از خبر و گزارش و مصاحبه با مسؤولان و چون خودش اهل نقد نیست، نقد را هم به‌معنای جدی، مساله‌اش نمی‌داند.

او ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفتم که نباشم و دیگر به «هفت» نمی‌روم؛ این برنامه ارزش نقد را ندارد. از ابتدا هم گبرلو همین نظر را داشت. او در اوایل می‌گفت اگر فراستی نباشد، برنامه می‌افتد، اما احتمالا خودش توانسته است کارهایی انجام دهد.

فراستی در ادامه همچنین خطاب به محمود گبرلو - مجری دور جدید برنامه هفت - به کنایه گفت: او یاد گرفته است چگونه جلو دوربین بنشیند و لنز دوربین‌ها را به طرف خودش بچرخاند. امیدوارم اعتماد به نفسش بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به برخی از رسانه‌ها که تحلیل کرده‌اند، حضور او در برنامه‌ی «ققنوس» علت جدایی‌اش از «هفت» شده است‌ و اینکه برنامه‌ی تلویزیونی «ققنوس» چقدر به این تغییر دامن زده است، توضیح داد: من پس از اینکه گفتم به برنامه «هفت» نمی‌روم، به «ققنوس» رفتم؛ البته مجری «هفت» خیلی اذیت شد از این که ما به برنامه «ققنوس» رفتیم، ولی امیدواریم کمتر اذیت بشود.

این منتقد سینما همچنین به این موضوع تاکید کرد که هیچ تیپی با زدن هیچ شخصیتی به شخصیت تبدیل نمی‌شود، بلکه شخصیت‌، سواد می‌خواهد.

فراستی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ی علت حضورش در برنامه‌ی «هفت» تاکنون، گفت: من به خاطر نقد به برنامه «هفت» می‌رفتم، نه به خاطر شخص دیگری. حدود یک سال و اندی من و فریدون جیرانی برای این برنامه زحمت کشیدیم و حیف است.

او همچنین تاکید کرد: ‌ اساسا به‌خاطر مخاطب، به «هفت» آمدم؛ ان‌شاء‌الله کار دیگری شروع کنیم که جواب مخاطب را بتوانیم بدهیم.

فراستی در پایان گفت‌وگویش درباره‌ی حوزه‌ی سینما ابراز کرد: بیشترین کمک به سینما، دور هم جمع شدن و ادای دوستی درآوردن و برای هم کف زدن نیست، سینما نقد می‌خواهد، بدون نقد جدی و سریع نیز جلو نخواهد رفت.

***

محمود گبرلو سردبیر و مجری برنامه تلویزیونی «هفت» که در آن به مسائل روز سینمای ایران می‌پردازد، پیش از این درباره‌ی تغییری که در رویکرد نقد فیلم و حضور منتقدان مختلف در این برنامه داشته‌اند، گفت: در زمان ورودم به برنامه «هفت» تمایل داشتم، از نظر منتقدان مختلف درباره‌ی مسائل سینمایی و بحثنقد آثار، استفاده کنیم، حال این فرصت فراهم شده و از این پس آقای فراستی دیگر به عنوان منتقد ثابت با ما همکاری نمی‌کنند.

این روزنامه‌نگار همچنین گفته است، در برنامه‌های آینده «هفت» سعی می‌کنیم نقد و نظرات مختلفی از طیف‌های گوناگون داشته باشیم، تا مسائل سینمایی از زوایا و نگرش‌هایی مختلف مورد بررسی قرار بگیرند.

گبرلو در پاسخ به این سوال که حضور مسعود فراستی در برنامه تلویزیونی ققنوس چقدر به این تغییر دامن زده است؟ گفته است: این موضوع ربطی به تصمیم اخیر من ندارد، دوست دارم هفت یک برنامه چندصدایی باشد و منتقدان مختلف در آن حضور یابند.