دلیل تعجب‌انگیز ده‌نمکی برای انتخاب شاکردوست در رسوایی

به گزارش افکارنیوز، فیلم سینمایی رسوایی که در جشنواره فیلم فجر امسال در بخش مسابقه گنجانده شد و البته همان طور که پیش بینی می‌شد دست خالی صحنه را ترک کرد مانند کارهای قبلی کارگردانش بهترین زمان اکران را از آن خود کرد.

" رسوایی " را که حالا قرار است در عید نوروز اکران شود می‌توان ضعیف‌ترین اثر مسعود ده‌نمکی دانست، حتی ضعیف‌تر از سه‌گانه اخراجی‌ها.(نقد فیلم رااینجابخوانید)

اما از نقد فرم و محتوای این فیلم و روند فکری کارگردان آن بگذریم که چگونه به اینجا رسیده است می‌رسیم به گفت‌وگوی جالب مسعود ده‌نمکی با یکی از مجلات سینمایی و دلایل تعجب انگیزش برای انتخاب الناز شاکردوست جهت بازی نقش افسانه در " رسوایی ".

خبرنگار که کلا در مود تعریف و تمجید قرار دارد از ده‌نمکی می‌پرسد: اما ریسک انتخاب کردن الناز شاکر دوست بیشتر بوده بخصوص که نقش، باردرامش بیشتر می شود و اینجور بازی کردن را تا به حال از شاکردوست ندیده بودیم… که ده‌نمکی پاسخ می‌دهد:

" اگر سمت کاراکتر معصوم می‌رفتم می‌شد چیزی شبیه مالنا یا اگر کاراکتر شیطان را در نظر می‌گرفتیم گزینه‌هایی مثل شاکردوست، افشار و اوتادی بودند. شاکردوست از نظر شیطنت ذاتی‌اش تا حدیشبیه افسانه استاما در مسیر تحولات افسانه نشان داد بازیگر کلیشه نیست و معلوم است در جایش قرار نگرفته بود. من موقع نوشتن فیلمنامه به آدم‌ها فکر می‌کردم شاکردوست می‌گفت فیلمنامه را خواندم. گفتم ده‌نمکی آخوندها را می‌شناسد اما اینجور دخترها را از کجا می‌شناسد. گفتم می‌شناسم چون تو در ذهنم بودی. درباره آقا شریف هم به شریفی‌نیا فکر می‌کردم. "

گفتنی است شخصیت افسانه در جدیدترین ساخته مسعود دهنمکی تصویرگر زنی بدکاره است که با پوشش و آرایش مخصوص زنان خیابانی در پی درآوردن پول برای کرایه خانه و مخارج مادر علیلش است... افسانه در محل زندگی خودش نیز به بدکاره بودن شهره است.