افکار

شرکت خودرو سازی فولکس واگن به عنوان بزرگ ‌ترین تولیدکننده خودرو آلمانی و بزرگترین خودرو ساز اروپا خودرو VW XL۱ را به زودی رو نمایی می کند.

افکار

- بزرگ ‌ترین تولیدکننده خودرو آلمانی روز گذشته با اشاره به تولید کم مصرفترین خودرو جهان اعلام کرد که این خودرو می تواند ۵۰۰ کیلومتر را ۳.۷۸ لیتر طی کند.

شرکت خودرو سازی فولکس واگن به عنوان بزرگ ‌ترین تولیدکننده خودرو آلمانی و بزرگترین خودرو ساز اروپا خودرو VW XL۱ را به زودی رو نمایی می کند.

این خودرو دارای یک موتور دیزلی کوچک ۸۰۰ سی سی است و یک موتور الکترونیکی جداگانه دارد که موجب می شود صفر تا ۱۰۰ این اتومبیل هیبرید ظرف ۱۲.۲ ثانیه صورت می گیرد و بیشترین حد سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

فولکس واگن تاکنون از ارائه هرگونه جزئیاتی درباره قیمت این اتومبیل که تنها دو صندلی دارد امتناع کرده است اما XL۱ دارای علمکرد ورزشی نیست بلکه یک اتومبیل دوستدار محیط زیست است و می تواند رکورد طی کردن ۵۰۰ کیلومتر را با ۳.۷۸ لیتر بنزین بشکند.

جدیدترین خودرو فولکس واگن می تواند ۵۰ کیلومتر را در حالت الکتریکی طی کند که در این حالت انتشار دی اکسید کربن آن به صفر می رسد.

انتشار کلی این خودرو تنها ۲۱ گرم در هر یک کیلومتر است که این میزان کمتر از یک چهارم میزان تولیدی اتومبیل پریوس تویوتا است که به آن اتومبیل فوق سبز گفته می شود.

استفاده از فیبر کربن در این اتومبیل موجب شده است که وزن کلی آن به ۷۹۵ کیلوگرم برسد.

فولکس واگن تأیید کرده است که از این مدل ۵۰ دستگاه درکارخانه خود واقع در شهر اوسنابروک، آلمان تولید می کند، اما جزئیاتی درباره قیمت آن مورد اشاره قرار نگرفته است.

قرار است این خودرو ماه آینده در نمایشگاه موتور ژنو به نمایش گذاشته شود و نخستین مدلهای آن نیز تا پایان سال ۲۰۱۳ تولید شوند.

این خودرو در کنار ابرخودرو جدید مک لارن با عنوان P۱ قرا رمی گیرد که ۰ تا ۱۰۰ آن در سه ثانیه صورت می گیرد اما از سوی دیگر دارای ویژگیهای زیست محیطی نیز هست.

مک لارن اظهار داشته است که انتشار دی اکسید این اتومبیل با قیمت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار داری کمتر از ۲۰۰ گرم در یک کیلومتر است که این میزان در مقایسه با اتومبیلهای خانه هوندا آکورد بسیار قابل توجه است.

کد خبر: 196933