هم‌ صدائی هنرمندان مطرح موسیقی

به گزارش افکارنیوز، در این همایش، که به مناسبت روز جهانی بیماری های نادر(۲۷ فوریه) برگزار شده بود و اجرای آن را علی ضیاء به عهده داشت، هنرمندان هم حضور چشمگیری داشتند. بهروز صفاریان(سفیر هنری بنیاد)، حمید حامی، محمد اصفهانی، محسن چاوشی، خشایار اعتمادی، بابک زرین، یاسر داودیان، علیرضا قرائی منش، بهنام صفاریان از جمله هنرمندان عرصه موسیقی بودند که با حضور در این همایش سعی داشتند گامی در راستای کمک به این بیماران بردارند.

در جمع حاضران در این همایش بهروز صفاریان که سفیر بنیاد بیماری های نادر است، هم حضور داشت. او با ابراز خرسندی از این حضور گفت: «هنرمندان بسیاری را دعوت کرده بودم که جمعی از آنها در برنامه حضور پیدا کرده اند و عده ای هم نتوانسته اند بیایند. اما هنرمندان همیشه از حضور در چنین برنامه هایی استقبال می کنند و دوست دارند بتوانند در بهبود اوضاع جامعه نقش داشته باشند.»

حمید حامی خواننده موفق موسیقی پاپ که ۴ قطعه را هم به صورت زنده در این برنامه اجرا کرد، گفت: «همیشه می گفتم چرا هنرمندان باید با حضور در کارهای خیریه خودنمایی کنند. چرا وقتی زلزله می شود یا هر مشکل دیگری پیش می آید وارد عرصه می شوند، چون به نظرم نوعی خودنمایی می آمد.»

اما بعد دیدم باید نگاهم را به این موضوع تغییر دهم، چون وقتی هنرمندان به عرصه میآیند مردم هم برای کمک همراه آنها می آیند.»

حامی همچنین اظهار کرد: «قبلا سعی می کردم در خیریه ها دیده نشوم حالا نظرم عوض شده و دوست دارم دیده شوم. چون به این نتیجه رسیدم هنر می تواند بهترین ابزار برای دعوت مردم به کارهای خیر باشدحامی که در تیم فوتبال هنرمندان هم حضور پررنگ دارد، افزود: «خدا را شکر می کنم توفیق داشتم با تیم فوتبال هنرمندان هم همکاری کنم. حضورم در این تیم هم در راستای تشویق جامعه به امور خیریه است.»

بابک زرین اما درباره دلیل حضورش در این جمع، اشاره ای کرد به یکی از اشعار سعدی و گفت: «شاید خیلی تکراری شده باشد اما این یک واقعیت است و باید مدام زیر لب زمزمه کرد که بنی آدم اعضای یکدیگرند… این شعر یک تکرار زیباست که باید هر روز آن را به خودمان گوشزد کنیم.»

وی افزود: «من هم آمده ام تا علاوه بر مردم این موضوع را به خودم هم یادآوری کنم که افراد زیادی هستند که بیمارند و با مشکلات زیادی روبرو هستند. من هم باید هر طور که می توانم به آنها کمک کنم. در واقع فکر می کنم من را و همه دیگر حاضران در این جمع را همین حس به اینجا کشانده است.»

یاسر داودیان خواننده و ترانه سرای جوان هم معتقد است نه تنها حضور هنرمندان بلکه حضور همه مردم می تواند برای این بیماران کمکی محسوب شود. او در این باره گفت: «همین حضورها و دعاها می تواند برای این بیماران که اغلب آنها کودک هستند کمک بزرگی باشد. گاهی یک لبخند برای آنها دلگرمی است.»

وی ادامه داد: «امشب کودکان زیادی را دیدم که پوستشان مشکلات جدی داشت و دچار بیماری به نام EB بودند و در شرایط بسیار دشواری زندگی می کردند. از همه خواهش می کنم بیایند و علاوه بر دعا کردن و یا کمک های مالی و درمانی با حضورشان موجب دلگرمی و امید این بیماران شوند.»

بهنام صفاریان هم دیگر هنرمند حاضر در جمع بود که از طریق برادرش بهروز صفاریان که سفیر این بنیاد است به این همایش آمده است. او گفت: «من تعاملات کاری و نشست هایی با بنیاد دارم و قصد دارم بتوانم با برگزاری کنسرت هایی خیریه به این بنیاد کمک کنم.»

وی افزود: «در همه دنیا در چنین بنیادهایی حضور هنرمندان عرصه های مختلف و ورزشکاران می تواند بزرگ ترین کمک برای آنها باشد. چون مردم از هنرمندان تاثیر می گذارند و پا به عرصه می گذارند.»

وی درباره کنسرت های خیریه افزود: «هنوز صحبتی برای برگزاری کنسرت ها نشده اما برای بیماری های نادر سلسله کنسرت هایی برگزار خواهیم کرد.»

قرائی منش خواننده گروه موسیقی ژوان هم گفت: «هنرمندان بهتر از هر ابزار و رسانه ای می توانند در اطلاع رسانی نقش داشته باشند و این موضوع از هر چیزی تاثیرگذار تر است.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر مشکل جامعه ما ناآشنایی با این بیماری هاست، وگرنه مردم ما هر وقت از درد و مشکلی در جامعه خبردار شوند به کمک همنوعان خود خواهند رفت. این موضوع بارها و در شرایط سخت هم به همه ما ثابت شده است.»

حمید فرخ نژاد(سفیر جدید بنیاد)، مهراوه شریفی نیا، اشکان خطیبی، بهنوش بختیاری، ‌ پریناز ایزدیار، اردلان شجاع کاوه، سعیده عرب، سعید پیردوست، ملکه رنجبر، سیامک اشعریون، بهاره رهنما، وحید شیخ زاده، سید کمال طباطبائی(تهیه کننده) و میثم دهقان دیگر چهره های شاخص فرهنگی و هنری حاضر در این جمع بودند.

شایان ذکر است علاوه بر بهروز صفاریان و محمدرضا طالقانی (رئیس اسبق فدراسیون کشتی ، سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای) حمید فرخ نژاد و کامران نجف زاده به عنوان سفرای بنیاد معرفی شدند.