به گزارش افکارنیوز، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۱۳ اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره بازگشایی خانه سینما گفت: ایرادی که در گذشته به خانه سینما وارد بود یک مساله حقوقی بوده است. به این معنا که قرار بود در خانه سینما فعالیت صنفی در چارچوب قانون صورت گیرد و مشکل خانه سینما از ایرادی بود که به اساسنامه آن وارد بود و در نهایت قرار شد اساسنامه جدیدی با حضور طیف‌های مختلف سینما ارائه داده شود و ما هم منتظر نتیجه نهایی هستیم.

وی در ادامه این نشست درباره اینکه چرا در برابر انتقادهای موجود از وضعیت اقتصاد هنر سکوت می‌کند؟ گفت: فعالیت‌های این وزارتخانه متنوع است و نه فرصت می‌کنیم و نه قرارست به هر مطلبی پاسخ دهیم. این درحالی است که متاسفانه شاهد هستیم عده‌ای با برخی اظهارنظرهای بی‌مورد فضا را به نفع رسانه‌های بیگانه تغییر می‌دهند. به عنوان مثال درباره فیلم " آرگو " باید به یک هم‌اندیشی درباره این فیلم می‌رسیدیم به خصوص اینکه این جایزه توسط میشل اوباما اعلام شد و این برخورد نشان از این است که هالیوود و آمریکا به صورت منسجم علیه ایران فعالیت می‌کنند، این درحالی است که عده ای با اظهارنظرهایی موجب اختلاف‌افکنی می‌شوند.

وزیر ارشاد برخورد غرب با ایران که نمود آن در جایزه‌ اسکار به فیلم ضدایرانی " آرگو " دیده شد، گفت: با دادن جایزه‌ اسکار به فیلم ضد ایرانی که ارزش‌های هنری چندانی ندارد، مشخص می‌کند که این جایزه کاملا سیاسی بوده است. به ویژه اینکه اعلام این جایزه توسط همسر رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید اعلام شد. از همین رو ما هم در برابر انجام فعالیت‌هایی از این دست سکوت نمی‌کنیم و باید در این زمینه آثاری را تهیه و تولید کنیم و انفعال به تنهایی کافی نیست.

همکاری مشترک ایران و لبنان برای ساخت آثار ضدآمریکایی
وی در ادامه افزود: به همین دلیل درباره کشورهای منطقه و فعالیت‌های غیرانسانی آمریکا در این کشورها فیلم می‌سازیم. از همین رو با لبنان به توافق رسیده ایم تا آثار مختلف فرهنگی و هنری ضد آمریکایی را تولید کنیم تا پاسخی به نگاه ضد ایرانی آنها باشد.

حسینی درباره اینکه در طول تمام این سال‌ها فعالیت سینمایی ضد آمریکایی صورت نگرفته است، گفت: نمی‌توان توقع داشت که فعالیت های سینمایی در پاسخ به اقدام های آمریکا در یک دوره ساخته شود. تنها فیلمی که با موضوع ضد آمریکایی ساخته شده است مربوط به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی است که توسط جواد شمقدری ساخته شده است و مربوط به سه دهه پیش است.

این مسئول فرهنگی افزود: حال این سئوال مطرح است که چرا در این سه دهه مسئولان سینمایی در این زمینه فعالیتی نداشته‌اند. نکته دیگر اینکه ساخت فیلم‌هایی با مضامین سیاسی یکی از اولویت‌های وزارتخانه است و اعلام آمادگی برای این حضور را بار دیگر اعلام می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به پرسش دیگری درباره قطع شبکه العالم از روی ماهواره گفت: همانطور که ما توانسته‌ایم غرب را در تحریم‌ها دور بزنیم، باید در این بخش هم چنین کاری انجام شود. آنها مرتب در حال قطع شبکه‌های تلویزیونی ما هستند و ما باید علاوه‌بر اینکه فعالیت‌های حقوقی در این زمینه انجام دهیم، تسلیم شرایطی که پیش می‌آوردند نشده و مانند تحریم‌ها راه‌های جدیدی برای فعالیت‌ و رساندن صدای‌مان به دنیا پیدا کنیم.

سید محمدحسینی در این نشست در باره ساخت پروژههای میلیاردی و همچنین آغاز مجدد پروژه سینمایی "لاله" و اعتراض کمیسیون فرهنگی به آن پاسخ نداد.