به گزارشافکارنیوز، محمدرضا وزیری‌نسب در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستبافت‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان اظهار داشت: استقبال مردم کرمان از نخستین نمایشگاه فرش بسیار خوب بود.

وی از فروش ۱۲ میلیارد تومانی نخستین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستبافت‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان خبر داد و بیان کرد: بیشترین فروش این نمایشگاه به فرش‌های دستباف اختصاص یافت.

وزیری‌نسب ابراز داشت: نمایشگاه‌های فرش این مزیت را دارند که تولیدات استان‌های مختلف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود و پاسخگوی افراد با هر سلیقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه فرش ایران در کرمان در محل میدان بیرم‌آباد برگزار شد، افزود: حسینیه ثارالله مکان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه فرش است.

وزیری‌نسب تصریح کرد: آیین رونمایی از قرآن ابریشمی دستباف بافته شده توسط هنرمندان قمی در دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستبافت‌های روستایی و عشایری ایران در کرمان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای فروش فرش‌های ایرانی نداریم، زیرا سیستم بافت فرش تغییر کرده و قالی‌های اعلا در کرمان بافته می‌شود که این فرش‌ها مشتریان ویژه‌ای را دارند.

این فعال عرصه فرش دستباف بیان داشت: تولیدات فرش کرمان طی سال‌های اخیر نسبت به ۱۵۰ سال گذشته بی‌نظیر هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

وزیری‌نسب با بیان اینکه پشم تولید شده در شهرستان‌های سیرجان، بردسیر و بافت در هیچ جای ایران وجود ندارد، عنوان کرد: کیفیت این پشم به نحوی است که هر چه قالی کرمان پا بخورد و قدیمی‌تر شود، شفاف‌تر می‌شود.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه فرش دستباف، تابلو فرش و دستبافتهای روستایی و عشایری ایران تا ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حسینیه ثارالله کرمان دایر است.