به گزارش افکارنیوز، شمار زیادی از مردم وقتی سقوط شرلوک هولمز را در قسمت آخر فصل دوم این سریال دیدند، منتظر آغاز فصل سوم آن و پرده‌برداری از راز زنده ماندن کاراکتر مخلوق آرتور کانن دویل شدند.
این سریال که دو فصل اولش از تلویزیون سراسری ایران هم پخش شده به آغاز فصل سومش نزدیک می‌شود. بعد از بیش از یک سال فاصله بین فصل دوم و سوم، شبکه انگلیسی سازنده این سریال پر طرفدار از آغاز فیلمبرداری قسمت اول از فصل سوم در دوشنبه آینده خبر داد.

این سریال در فصل‌های سه قسمتی با اپیزودهای ۹۰ دقیقه‌ای پخش شده و پل مک گیگان ۴ قسمت از مجموع ۶ قسمت آن را کارگردانی کرده است. این کارگردان نامزد جایزه امی به دلیل ساخت فیلم فرانکنشتاین برای کمپانی فاکس قرن بیستم نمی‌تواند دو قسمت ابتدایی فصل سوم را کارگردانی کند. بنابراین جرمی لاورینگ قسمت اول و کولم مک کارتی هم قسمت دوم را کارگردانی می‌کنند. هنوز از نام کارگردان قسمت سوم خبری نیست.

شرلوک که فصل دومش ماه ژانویه ۲۰۱۲ از شبکه‌های انگلستان پخش شد، قرار بود ژانویه ۲۰۱۳ فیلمبرداری فصل سوم را آغاز کند که به دلیل مشغله عوامل، این مسأله به ماه مارس(ماه جاری میلادی) موکول شد. یکی از عوامل این تاخیر مارتین فریمن(بازیگر نقش دکتر واتسون) بود که برای بازی در نقش بیلبو بگینز در تریلوژی " هابیت " پیتر جکسون انتخاب شده است. البته این تنها دلیل نیست. ژانویه گذشته بندیکت کامبربچ(بازیگر نقش شرلوک هولمز) نیز برای بازی در فیلم " وضعیت پنجم " که به پیدایش ویکی لیکس می‌پردازد، راهی آلمان شده بود. فیلمی که اطلاعات خاصی از آن در دست نیست اما گفته می‌شود قسمت‌هایی از آن مربوط به ایران خواهد بود.

پیش از این استیون مفات و مارک گتیس نویسندگان این سریال در معرفی سه قسمت فصل سوم این سه کلمه را بیان کرده بودند، که باید دید چه ربطی به هر قسمت خواهد داشت: موش فاضلاب، عروسی و کمان.

هنوز از تاریخ دقیق پخش این سریال خبری در دست نیست.