غبارروبی ضریح حضرت معصومه با حضور رادیویی‌ها

به گزارشافکارنیوز، در این مراسم که با همکاری آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه و دبیرخانه شورای معارف معاونت صدا برگزار شد، بعد از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید یکی از سخنرانان حرم مطهر در فضیلت و جایگاه و شأن حضرت فاطمه معصومه از دیدگاه اهل بیت به ایراد سخن پرداخت و وجود بارگاه کریمه اهل بیت را درقم بزرگ‌ترین افتخار برای این شهر دانست.

در ادامه این مراسم حاضران در مراسم خاص و ویژه همراه با مداحی مداحان اهل بیت به غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه «س» پرداختند.

***

سایت جدید رادیو معارف و خبر معارف با حضور معاون صدا و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه «س» رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور معاون صدا، جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی و مسؤولان آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه «س» در حرم مطهر برگزار ش، دکتر صوفی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر رویکرد رسانه ملی به سوی برنامه‌های دینی و مذهبی افزود: در این راستا شبکه‌های قرآن و معارف برای تبیین معارف قرآن و اهل بیت راه‌اندازی شد.

معاون صدا همچنین با اشاره به نقش ویژه رادیو معارف در ترویج معارف دینی گفت: ‌تاسیس این رادیو یکی از مظاهر توجه رسانه ملی به مظاهر معارف دینی است.

وی همچنین رادیو معارف انگلیسی را هم یکی دیگر از مظاهر توجه رسانه ملی به معارف ناب شیعه بیان کرد و افزود: ‌این رادیو تنها رادیوی بیان معارف شیعی به زبان انگلیسی در جهان است.

دکتر صوفی در ادامه یکی از سیاست‌های جدید معاونت صدا را توسعه رادیو به بخش مجازی عنوان کرد و افزود: ‌ با توجه به ضرورت‌های روز و تغییر نوع استفاده مخاطبان، این معاونت راه اندازی رادیو ۲ یا‌ همان سایت‌های مجازی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون صدا در ادامه ضمن تشکر از مسؤولان رادیو معارف به خاطر پیش قدم و پیشگام بودن در راه اندازی رادیو مجازی معارف، ابراز امیدواری کرد این سایت بتواند در تبیین معارف دینی گام موثری بردارد.

معاون صدا ضمن تشکر از خدمات و همکاری‌های آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه با رسانه ملی و به ویژه رادیو معارف از آمادگی رادیو برای همکاری بیشتر و پوشش حداکثری فعالیت‌های حرم مطهر خبر داد.

در ادامه این مراسم مدیر رادیو معارف بااشاره به سیاست جدید رسانه ملی و به ویژه معاونت صدا در استفاده از رسانه‌های مجازی گفت باتوجه به استقبال مخاطبان رادیو معارف از سایت قدیم این رادیو ودرخواستهای مکرر شنوندگان برای افزایش قابلیت‌های سایت تصمییم گرفته شد سایت جدید با امکانات بهتری راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر از جمله ویژگی‌ها و امکانات سایت جدید رادیو معارف را برنامه محور شدن و وجود بانک کار‌شناسان وقابلیت جستوجوی پیشرفته در سایت جدید عنوان کرد.

علاقمندان رادیو معارف می‌توانند برای دریافت برنامه‌های پخش شده مورد نظر خود به سایت رادیو معارف به نشانی
www. *radio*maaref. ir/ مراجعه کنند همچنین شنوندگان این رادیو جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعات معارفی در سایت خبر معارف به نشانی maarefnews. ir. www مراجعه کنند.