نمایشگاه «لایه‌های درون» گشایش یافت

به گزارش افکارنیوز، نمایشگاه گروهی «لایه‌های درون» که در برگیرنده ۵۰ اثر از ۱۹ هنرمند جوان کشور است، عصر روز جمعه ۲۵ اسفندماه با حضور هنردوستان برپا شد. در این نمایشگاه که با حضور سیدهادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و هنرمندانی همچون حمید کشمیرشکن، عنایت‌الله نظری نوری، طاهره صمدی طاری و … افتتاح شد، آثار جوانان خلاق زیر ۲۵ سال عرصه هنرهای تجسمی کشور به نمایش در آمد.

این نمایشگاه از گردآوری آثار هنرمندان جوانی تشکیل شده که تجربه‌هایشان را با التفات به تحولاتی که در جهان معاصر هنر در جریان است، پشت سرمی گذارند. نگاه معاصر این هنرمندان جوانان به هنر روز جهان، جسارت در ارایه نگاه‌های تازه، فرم‌های تصویری و جذاب بصری و به چالش کشیدن آموزه‌های هنر مدرنیستی از شاخصه‌های بارز آثار این هنرمندان جوان است.

همچنین رویکرد به آثار فیگوراتیو، لحن انتقادی به موضوع هویت، توجه به انتزاع پست‌مدرنیستی و نگاه به هنر زنانه از دیگر ویژگی‌های آثار نمایشگاه گروهی «لایه‌های درون» است. این آثار در کنار هم نگاه هنرمندان جوان کشور به هنر روز دنیا را به رخ می‌کشد که با لحنی ایرانی، نگاه جهانی به هنر را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

در این نمایشگاه که ۲۵ اسفندماه افتتاح و در ایام نوروز نیز ادامه دارد، آثار سارا ابری، مسعود امام قلی، مصطفی چوب‌تراش، شیما خشخاشی، سبا سلیمانی، سارا سهیلی‌فر، نسترن سیف‌الله‌زاده، سارا شکیب، عرفانه صمصام شریعت، پردیس شفیعیون، تهمینه طاهباز، سینا قاسمی شیلر، مجتبی قاسمی شیلر، پگاه کشمیرشکن، فرشته محسنی، پونه مختارپور، فرهاد مفوز، مینا ملاح‌نژاد و مانلی منوچهری روی دیوار رفته است.

گالری پردیس ملت با حمایت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سال‌های اخیر با برپایی سلسله نمایشگاه‌هایی نظیر «جوانان پیشرو» و مشارکت مستمر در دوسالانه‌هایی نظیر «نقاشان زیر ۲۵ سال دامون‌فر»، نقشی تاثیرگذار در معرفی نسل نو نقاشی ایران و کمک به تثبیت جایگاه آنان در مارکت داخلی هنر ایفا کرده است.

نمایشگاه گروهی لایههای درون تا پایان فروردین ۱۳۹۲ همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر ابتدای نیایش پردیس سینما گالری ملت میزبان علاقهمندان و دوستداران هنر است.