هنرمندانی که مقابل دوربین مخفی قرار می‌گیرند

به گزارش افکارنیوز، جذابیت " دوربین مخفی " از همان سال‌هایی که تلویزیون با " دیدنی‌ها " مخاطبان بسیاری برای خود دست و پا می‌کرد مورد توجه برنامه‌سازان بود. برنامه‌سازانی که هر یک به بهانه‌ای دوربین خود را به کوچه و خیابان می‌بردند و با دستور کار " سرگرمی " موقعیتی ناآشنا و غیرمنتظره را برای عابران عادی به‌وجود می‌اوردند. کیفیت واکنش این عابران به این شرایط که بعضاً هم‌ذات‌پنداری مخاطبان را هم برمی‌انگیخت، اصلی‌ترین دلیل جذابیت این تولیدات بود.

این روزها اما مجموعه‌هایی روانه شبکه نمایش خانگی شده‌است که اگر چه در خلق موقعیت ناآشنا و غیرمنتظره پایبند همان سنت سابق هستند اما به جای عابران کوچه و خیابان، واکنش ستاره‌ها را به این موقعیت‌ها را ضبط کرده‌اند.

سرقت بوتیک در حضور چهره‌ها!

امیرحسین قهرایی یکی از باپشتکارترین برنامه‌سازان در زمینه " دوربین مخفی " در ایران است. چهره‌ای که از همان سال‌های میانی دهه ۷۰ وارد این عرصه شد تا همین امروز برنامه‌های متنوعی برای شبکه‌های مختلف سیما در قالب مشترک " دوربین مخفی " تولید کرده‌است.



قهرایی اما در تازه‌ترین فعالیت خود مجموعه‌ای را روانه شبکه نمایش خانگی کرده‌است با عنوان " شوخی با ستارگان ". محور اصلی این مجموعه‌ که احتمالاً پس از سری نخست تولید آن همچنان ادامه خواهد داشت قرار دادن چهره‌های آشنا در موقعیت‌های خاص و تصویربرداری مخفیانه از آن‌ها ست.

پرویز پرستویی، مهران غفوریان، بیژن بنفشه‌خواه، پژمان بازغی، اشکان خطیبی، رضا رویگری و لیلا بلوکات چهره‌هایی هستند که در مجموعه اول هدف شوخی‌های فهرایی قرار گرفته‌اند.

به‌عنوان نمونه در اپیزود مربوط به مهران غفوریان این بازیگر برای دربافت هدیه‌ای به یک بوتیک دعوت می‌شود اما فردی که همراه او وارد بوتیک می‌شود شروع به سرقت مخفیانه برخی اجناس در غیاب فروشنده می‌کند. در شرایطی مشابه اشکان خطیبی هم به بوتیکی دعوت می‌شود اما به‌محض ورود با حمله ناگهانی چند سارق مسلح مواجه می‌شود!

قرار گرفتن بازیگران شناخته شده در این موقعیت‌ها و نیز تماشای واکنش ‌آ‌ن‌ها جذاب است. اتفاقی که پیش‌تر در نمونه‌ دیگری همچون " شام ایرانی " ساخته بیژن بیرنگ هم شاهد نمونه‌ای از آن بودیم که البته با این ابهام روبه‌رو بود که آیا این واکنش‌ها واقعاً هماهنگ نشده‌ و از سر اتفاق بوده‌ یا با بهره‌مندی از توانمندی بازیگران در ایفای نقش‌های مختلف " کارگردانی " شده‌است!؟

جذابیت نقطه‌جوش حامد بهداد!

هم‌زمان با ورود " شوخی با ستارگان " به شبکه نمایش خانگی تبلیغات مجموعه دیگری هم در رسانه‌ها آغاز شده‌است که شعار آن " صحنه‌هایی مخفیانه و باورنکردنی از ستارگان ایران " است. " نقطه جوش حامد بهداد " عنوان نخستین درج شده روی پوستر نخستین سری از این مجموعه است که احتمالاً در‌ آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.



مجموعه " اینجا ایرانه " البته اثری ترکیبی است که تنها یکی از بخش‌های آن به دوربین مخفی با حضور بازیگران اختصاص دارد. " اینجا ایرانه " به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرید مرسی پیشتر به‌عنوان اولین مینی‌سریال اکشن ایرانی معرفی شده بود که بارکد، یک فنجان چای و پارکور عنوان قسمت‌های مختلفش بود.

کارگردان این مجموعه پیش‌تر در توضیح بخش دوربین مخفی این مجموعه گفته بود: " در دوربین مخفی ما از بازیگرانی چون حامد بهداد و اشکان خطیبی توسط رامبد جوان دعوت به عمل آوردیم و آن‌ها را در موقعیت‌های جذابی قرار داده‌ایم. در پایان نیز به همراه خود این هنرمندان به تحلیل و چرایی واکنش‌شان پرداخته‌ایم. "

این مجموعه هنوز بهطور رسمی وارد بازار نشده است اما درج شعار "برای دیدن این دیویدی به شما جایزه نمیدهیم" بر روی پوسترهای تبلیغاتی آن نشان میدهد سازندگان نسبت به فروش آن اطمینان دارند. آن هم در شرایطی که دیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی با وعده جوایزی سنگین همچون خانه و ویلا سعی در جذب مخاطبان و تضمین فروش دارند.