به گزارش افکارنیوز، نیما دهقان، تهیه‌کننده این ویژه برنامه گفت: ویژه برنامه سال تحویل شبکه تحت عنوان «بوی عیدی بوی یاس» از موزه گلستان در یک فضای سنتی و قهوه‌خانه‌ای اجرا می‌شود و از ساعت هشت صبح روز ۳۰ اسفند آغاز و تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

دهقان گفت: معرفی آداب و رسوم و آیین های سنتی نوروزی ویژگی بارز برنامه سال تحویل شبکه چهار سیما است و در این برنامه تلاش می کنیم آیین های پسندیده نوروزی را به صورت زنده اجرا کنیم.

دهقان افزود: در این برنامه ۱۰ استاد نوروزی خان از ۱۰ نقطه ایران شامل بندر ترکمن، خراسان شمالی، تربت جام، خراسان، مازندران، بوشهر، لرستان، گیلان، آذربایجان و کردستان در برنامه به صورت زنده اجرا خواهد کرد. همچنین موسیقی لحظه تحویل سال نیز به صورت زنده نواخته خواهد شد.

دهقان به سایر بخش‌های برنامه اشاره کرد و افزود: شاهنامه خوانی، نقالی خوانی، خیمه شبازی، حضور برخی چهره های سینمایی که در تله فیلم های نوروزی شبکه ایفای نقش کرده اند، گفت و گو با چهره های علمی و فرهنگی کشور از دیگر بخش های برنامه سال تحویل شبکه است.

تهیه کننده «بوی عیدی بوی یاس» درباره طراحی دکور این ویژه برنامه گفت: دکور برنامه به صورت سنتی طراحی شده و در هر گوشه از دکور برنامه افرادی مشغول انجام دادند فعالیت های سنتی هستند.

دهقان گفت: اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه را رشید کاکاوند بر عهده دارد و در بخش هایی نیز با حضور ایرج میلانی جاذبه های گردشگری استان های مختلف برای سفرهای نوروزی معرفی می شود.