" عقاب صحرا " در کشورهای اسلامی روی پرده می‌رود

به گزارش افکارنیوز، مهردادخوشبخت گفت: پس از نمایش فیلم در جشنواره فجر تصمیم گرفتیم " عقاب صحرا " را برای اکران عمومی چهار دقیقه کوتاه کنیم. در حال حاضر فیلم به زمان زیر ۱۰۰ دقیقه رسیده است.

وی افزود: به زودی نسخه نهایی را برای اکران در اختیار بنیاد سینمایی فارابی می گذاریم. البته کارهای زیرنویس هم انجام شده و توسط بخش بین‌الملل فارابی برای نمایش و حضور در جشنواره‌های کشورهای اسلامی پخش خواهد شد.

این کارگردان در پایان عنوان کرد: البته زمان اکران فیلم در ایران هنوز مشخص نشده است ولی تلاش می‌کنیم اکران آن در ایران و کشورهای اسلامی دیگر همزمان باشد.

" عقاب صحرا " به کارگردانی مهرداد خوشبخت یکی از پروژه‌های فارابی است با داستانی تاریخی که در سال‌های ششم تا هشتم هجری می‌گذرد. داستان درباره صلح حدیبیه تا فتح مکه است و داستان زندگی شخصی به نام ابوبصیر را روایت می‌کند.

سید جلال الدین درّی و ساسان فتاح بازنویس فیلمنامه این فیلم بوده‌اند و بازیگرانی چون کیکاوس یاکیده، روناک یونسی، علی کمالی‌نژاد، شهرزاد کمال‌زاده، حسین سلیمانی، افشین نخعی، محمد ربانی، انوشیروان ارجمند، رضا سروی، امیرارسلان سیدی، امیرحسین میرشمسی و حبیب دهقان‌نسب در این فیلم بازی دارند.

این فیلم در بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.