کلاه قرمزی دوباره می‌‍‌آید!

تلویزیون برای نوروز امسال تدارک برنامههای زیادی را دیده است.

در کنار فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های زنده‌ای که هر روز از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، چند سریال و تله فیلم هم آماده شده‌اند که به خاطر تعطیلات نوروزی، حال و هوای شاد و کمدی دارند.

کلاه قرمزی، شخصیت محبوب بچه‌ها هم امسال همراه با مجری، پسرخاله و…، در یک مجموعه برنامه تازه در ۱۶ قسمت، از ۲۷ اسفند به دیدار کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان می‌آید. کلاه قرمزی دو سال قبل پس از چند سال دوری از بچه‌ها، با یک برنامه ویژه نوروز به تلویزیون برگشت. بازگشت کلاه قرمزی و دوستانش با استقبال بسیار زیاد بچه‌ها و خانواده‌ها همراه بود. کلاه قرمزی هم با دو عروسک «بره» و نگهبان پخش می‌شود و صابر ابر و نگار جواهریان هم از میهمانان آن هستند.

سه نوع ازدواج

«موج و صخره» یکی از این‌سریال‌هاست که مجید صالحی کارگردان و یکی از بازیگران اصلی آن است. این سریال با هدف دادن امید و آگاهی به مخاطبان جوان خود و به منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح و همچنین فرهنگ‌سازی در زمینه اخلاق و خانواده تهیه شده است. قصه سریال، سه نوع ازدواج مرسوم دوران معاصر(ازدواج اینترنتی، ازدواج برای مهاجرت و ازدواج کورکورانه) را مورد بحثقرار می‌دهد. صدف و چاوش، شخصیت‌های اصلی قصه زوج جوانی هستند که پس از مشکلات فراوان با یکدیگر ازدواج می‌کنند و راهی سفر کیش می‌شوند. آنها که از پرواز هواپیما جا می‌مانند، مجبور می‌شوند با قطار سفر خود را ادامه دهند و با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. نیما شاهرخ‌خانی، زیبا بروفه، الهام حمیدی، رضا ناجی و محمدرضا داودنژاد در این سریال بازی دارند.

مهاجرت به پایتخت

سیروس مقدم هم سریال «پایتخت» را براساس فیلم‌نامه محسن تنابنده برای پخش در ایام نوروز آماده کرده است. قصه «پایتخت» درباره خانواده‌ای است که پیش از تحویل سال نو، تصمیم می‌گیرند به تهران مهاجرت کنند. ورود آنان به پایتخت با مسائل و مشکلاتی است که زمینه‌ساز یک سری اتفاقات عجیب و غریب و کمدی می‌شود. محسن تنابنده، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، احمد مهرانفر و رضا بنفشه‌خواه از بازیگران این سریال هستند. یکی از نکات قابل ذکر این سریال تعداد لوکیشن‌های آن است که به قصه «پایتخت» حال و هوای ویژه‌ای می‌دهد.

«و نیز روز بگذرد» یک تله فیلم به کارگردانی مقداد افشار است که برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده و در ایام نوروز به روی آنتن تلویزیون می‌رود. سازندگان این فیلم تلویزیونی سعی کرده‌اند با طرح یک موضوع تازه و داستانی شیرین، با این مخاطبان ارتباط برقرار کنند. قصه فیلم در باره چند پدر و مادر است که فرزندانشان را به دو گروه تقسیم می‌کنند و برای آنها مسابقه‌ای ترتیب می‌دهند. این مسابقه کمی از توان بچه‌ها بالاتر است. اما بچه‌ها در تلاش برای کسب موفقیت به اتحاد و همبستگی خوبی می‌رسند. علی طالب‌لو، افشین نجفی، مژگان ترانه و یاس گل ‌ابراهیمی چند تا از بازیگران این فیلم تلویزیونی هستند.

بهرام عظیم‌پور هم «همه افتادگان» را برای نمایش در ایام نوروز آماده کرده است. این فیلم تلویزیونی ساختاری اپیزودیک(چند قسمتی) دارد و قصه‌اش را در سه اپیزود تعریف می‌کند. خط اصلی قصه در باره سه زوج جوان از سه نسل مختلف است که وارد یک هتل می‌شوند و…

امیر آقایی، الهام پاوهنژاد، کاظم هژیر آزاد، شمسی صادقی، مژگان خالقی و شهروز دلافکار در این فیلم تلویزیونی حضور دارند.