محمدرضا یوسفی برای پهلوانان شاهنامه رمان می‌نویسد

به گزارش افکار نیوز،محمدرضا یوسفی، نویسنده کودکان و نوجوانان از انتشار مجموعه ۱۲ جلدی «افسانه‌های نو» به همت نشر پیدایش خبر داد و گفت: این مجموعه که بازآفرینی قصه‌های فولکلوریک برای کودکان و نوجوانان است در قالب ۱۲ جلد و از سوی «پیدایش» منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

او همچنین به بازآفرینی ۵۰ داستان از مجموعه ۱۰۰ جلدی داستان‌های شاهنامه که به همت «خانه ادبیات» منتشر می‌شود، اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۵ جلد از رمان‌های شاهنامه را نوشته‌ام؛ این ۳۵ داستان، تصویرگری شده و قرار است به صورت دوزبانه، فارسی و انگلیسی منتشر شود.

۴۸ تصویرگر به تصویر کردن داستان‌های شاهنامه در این مجموعه پرداخته‌اند که تاکنون ۱۰ جلد از این مجموعه منتشر و در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه شده است.

جمال‌الدین اکرمی و محمدرضا یوسفی، مجموعه داستان‌های شاهنامه را آماده انتشار کرده‌اند؛ جمال‌الدین اکرمی به بازنویسی داستان‌ها پرداخته؛ چرا که به گفته خودش، دوست داشته مخاطبان را با داستان‌های شاهنامه، آن‌گونه که هست، آشنا کند و به اصل داستان‌ها وفادار بماند و محمدرضا یوسفی، شاهنامه را بازآفرینی کرده است.

یوسفی در این مجموعه به بخش پهلوانی شاهنامه توجه کرده است. نویسنده مجموعه داستانکها در توضیح اینکه چرا به این قسمت از اثر فردوسی توجه شده، بیان کرد: بخش پهلوانی شاهنامه، ساختار داستانی خوبی دارد و از آنجا که به اساطیر میپردازد، قابلیت بیشتری برای دراماتیزه شدن پیدا میکند، اما بخش تاریخی شاهنامه، تنها به دوره ساسانیان توجه میکند و جذابیتی ندارد.