اشعری: «شیرازه» مسیر تولید و پخش آگهی تبلیغاتی کتاب را باز می‌کند

به گزارش افکار نیوز،رئیس سابق شورای عالی کتاب سازمان صدا و سیما از اهتمام ویژه مدیر رسانه ملی به موضوع کتاب تقدیر کرد و اظهار داشت: رسانه ملی به عنوان یک دانشگاه عمومی بالا بردن سطح آگاهی جامعه را وظیفه خود دانسته است و برای عمل به این وظیفه هر اقدامی می‌کند.

رئیس باغ کتاب تهران در ادامه گفت: سازمان صدا و سیما برای تولید سریالها و برنامه‌های مختلف مذهبی، اخلاقی و فرهنگی هزینه می‌کند اما برای پخش آن هزینه نمی‌کند. بنابراین گر این رسانه مردم را به سمت خرید کتاب و مطالعه آن تشویق کند نباید پولی بگیرد. کما اینکه از کارگردان و نویسنده برنامه‌های خودش هم پولی نمی‌گیرد.

علی اکبر اشعری در این گفتگو ضمن طبیعی بودن درآمدزایی از محل تبیلغ محصولات تجاری و صنعتی افزود: در خصوص موضوع تبلیغات کتاب اهداف فرهنگی کلان‌تری مدنظر است.

رئیس سابق کتابخانه ملی اضافه کرد: دوستان در موسسه شیرازه همت کردند و به مسیر تولید و پخش تیزر تبلیغات کتاب کمک کرده اند. اگر این روند هم اکنون متوقف شده است و ایرادی در کار هست متوجه ریاست سازمان نیست. جناب آقای ضرغامی خودشان با من صحبت کردند و از انگیزه های ویژه شان در زمینه کتاب حرف زدند.



اشعری همچنین اظهار داشت: گاهی کسانی که در ردههای پایین سازمان وظیفه تامین سرمایه و ایجاد درآمد را به عهده دارند گمان میکنند، برای پخش تیزر کتاب هم باید چنین اهدافی را دنبال کنند اما من امیدوارم که با اقدامات و پیگیری های شیرازه این مشکل رفع شود و اطمینان دارم یک بار که این مسیر باز شود روال عادی پیدا خواهد کرد. ما هم در این زمینه باید کمک کنیم و مشکلات را مرحله به مرحله حل کنیم.