واکنش جامعه اصناف سینمای ایران به هیات بازگشایی خانه سینما

به گزارش افکار نیوز،در پی حکم رسمی جواد شمقدری به مهدی عظیمی میرآبادی جهت تسریع در روند بازگشایی خانه سینما با تشکیل هیات بازگشایی، این موضوع هفته قبل با انتقاد محمدمهدی عسگرپور مواجه شد و امروز نیز مهدی‌عظیمی میرابادی در گفت وگو با فارس به تشریح کامل جزئیات نخستین جلسه این هیات و سازوکار آن پرداخت. در پی این اتفاقات جامعه اصناف سینمایی با ارسال اطلاعیه‌ای به خبرگزاری فارس نسبت به تشکیل این موضوع اعتراض کرده است.

در متن کامل اطلاعیه جامعه اصناف سینمای ایران آمده است: بیش از یک سال و نیم است که جامعه اصناف سینمایی ایران متحمل شرایط نابسامان و قربانی سیاست های زیانبار مدیریت دولتی سینما بوده است.

در ادامه این اطلاعیه می‌خوانیم: اخیراً ریاست سازمان سینمایی طی حکمی معاونت آن سازمان را مأمور تشکیل هیأت بازگشایی خانه سینما کرده؛ در حالی که در اساسنامة خانه سینما چنین هیأتی پیش بینی نشده است و تنها مرجع ادارة امور خانه سینما، هیأت مدیرة آن است.

در این اطلاعیه آمده است: هشدار می دهیم شیوه ای که از سوی سازمان سینمایی در پیش گرفته شده است با نادیده گرفتن مبانی حقوقی و قانونی به خسارت های بیشتر به جامعة اصناف سینمای ایران منجر خواهد شد. هیأت موسوم به " بازگشایی " به هیچوجه شأن قانونی ندارد و هر اقدامی که توسط این هیأت انجام گیرد مورد قبول اعضای خانه سینما نخواهد بود.

در ادامه این اطلاعیه با قانونی خواندن هیات مدیره خانه سینما نوشته شده است: مصرانه از هیأت مدیره قانونی خانه سینما می‌خواهیم در اسرع وقت با فراخوان مجمع عمومی فوق العاده طبق تشریفات پیش بینی شده در اساسنامه خانه سینما، اصلاحات پیشنهادی هیات هفت نفره را در مجمع عمومی طرح و پیگیری کند.

در پایان می‌خوانیم: همچنین پیشنهاد می‌کنیم مدیریت خانه سینما پیگیری این اقدام خلاف قانون سازمان سینمایی را از طریق مراجع قانونی و قضایی در دستور کار خود قرار دهد.



براساس این گزارش، انجمن بازیگران، انجمن منشیان صحنه، انجمن منتقدین و نویسندگان سینمایی، انجمن فیلم کوتاه، انجمن جلوه های ویژه، شورای عالی تهیه کنندگان، کانون تدوین گران سینمای ایران، انجمن مدیران سالن‌های سینما، انجمن سینمایی فیلم انیمیشن، کانون دستیاران فیلم بردار، انجمن صدای سینمای ایران، انجمن مستند سازان، انجمن طراحان فیلم، کانون دستیاران کارگردان و برنامه ریزان، انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه، کانون فیلمنامه نویسان، انجمن عکاسان، کانون کارگردانان، انجمن فیلمبرداران، کانون مدرسانی ایرانی سینما، انجمن کارکنان لابراتوار، کانون آهنگسازان، انجمن گویندگان و انجمن تهیه کنندگان مستند از جمله صنوفی هستند که امضاء آنها زیر این اطلاعیه آمده است.

بنا بر این گزارش مهدی عظیمی میرآبادی صبح امروز در گفتوگو با فارس گفت :برخی افراد تحت عناوین جعلی صنف یا هیئت مدیره یا مدیر عامل در مقابل بازگشایی خانه سینما فعالیت غیرقانونی میکنند که قابل پیگیرد است.