مراسم بزرگداشت فردوسی

به گزارشافکار نیوز،مراسم بزرگداشت شاعر حماسه سرای ایران اسلامی، حکیم ابوالقاسم فردوسی چهارشنبه۲۵ اردیبهشت ماه با حضور جمع زیادی از فرهیختگان و هنرمندان در فرهنگ سرای رویش برگزار می‌شود.

«مهدی تقی‌نژاد» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ اظهار داشت: ۲۵ اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت شاعر گرانمایه‌ای است که به لحاظ جامعیت کلامش به هیچ یک از خیل سخن سرایان قبل یا بعد خود نمی‌ماند.

وی افزود: فردوسی استاد بی‌همتای شعر و خرد پارسی و بزرگ‌ترین حماسه سرای جهان است و شاهنامه شاهکار ادبی و گنجینه ادبیات ماست.

وی خاطر نشان ساخت: اهمیت فردوسی در آن است که با آفریدن اثر ‏همیشه ‌جاوید خود، نه تنها زبان بلکه کل فرهنگ و تاریخ و در یک سخن، همه اسناد اصالت اقوام ایرانی را جاودانگی بخشید و خود نیز بر عظمت آن آگاه بود و می‌دانست که با زنده نگه داشتن زبان ویژه یک ملت، در واقع آن ملت را زندگی و جاودانگی بخشیده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ در پایان ضمن دعوت از علاقه مندان برای شرکت در یادنامه فردوسی افزود: فرهنگ سرای رویش به منظور ترویج آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی و اشاعه فرهنگ و ادب فارسی، در روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ویژه برنامه‌ای را با حضور چهره‌های فاخر فرهنگی و ادبی از جمله دکتر جابر عناصری برگزار می‌کند.

علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره ۴-۶۶۶۸۸۵۵۱ روابط عمومی فرهنگ سرای رویش تماس حاصل نمایند.