موسیقی پاپ و حاشیه‌های نفس‌گیر

به گزارش افکارنیوز،مدتی‌است در مورد تعداد اندکی از خوانندگان یا آهنگ‌سازان پاپ فرمولی نادرست در حوزه موسیقی جای کار صادقانه را گرفته‌است. فرمول این است که یکی دو سال مدام به‌صورت غیر واقعی می‌شنویم که آلبوم آقای فلانی در ارشاد مانده و دست های پنهان نمی گذارند که مجوز بگیرد. وقتی هم مجوز می گیرد این موضوع را پنهان می‌کند و از رسانه ای شدن آن ابا دارد. وقتی هم موضوع اعلام می شود عصبانیت خود را از این موضوع به وضوح نشان می دهد.

در مرحله بعد چند ماه متوالی می شنویم که قرار است آلبوم منتشر شود. اما آلبوم که منتشر نمی شود هیچ… هر روز رسانه ها پر می شود از گفت و گوهای آقای خواننده با رسانه ها! هر روز قرار می شود افشاگری کند، فریاد بزند و مراتب اعتراض خود را به خیلی چیزها نشان دهد. هر روز احتمال خداحافظی اش از دنیای موسیقی اعلام می شود.

قبول داریم که گاهی در حوزه موسیقی شاهد اتفاقات چندان خوبی نیستیم و برخی کارها که بی کیفیت هستند به راحتی مجوز می گیرند و برخی کارهای خوب مدت طولانی در صف گرفتن مجوز می مانند، اما این راهش نیست. به بازی گرفتن رسانه ها و مردم کار خوبی نیست. هر روز از دری حرف زدن و به دست های پنهانی که کسی نمی شناسدشان، شکایت کردن دور از شان جامعه است. هر خواننده ای می تواند مجوز آلبومش را بگیرد و آن را منتشر کند تا مردم درباره کارش قضاوت کنند.

باور کنید هوچی بازی و جنجال تا کنون فروش هیچ آلبوم موسیقی را بیشتر نکرده است. باور کنید مردم درک خوبی از موسیقی دارند و تفاوت کار ضعیف و قوی را از هم می شناسند. طی همه سال هایی که گفته اند و گفته ایم موسیقی سنتی کمبود مخاطب دارد، سالن های کنسرت شهرام ناظری و بعضی دیگر از خواننده‌های سنتی پر از جمعیت بوده و آلبوم های خواننده های موفق این عرصه هم به فروش خوبی دست پیدا کرده اند.

کار خوب هر جای دنیا هم که باشد خوب است. کار خوب هیچ وقت از نظرها پنهان نمی ماند و خود را نشان می دهد. بهتر است جای گفت و گوهای هر روزه با رسانه ها و تهدید آنهایی که مردم حتی نامشان را هم نمی دانند آلبوم های موسیقی‌تان را منتشر کنید. بهتر است جای خداحافظی های شتاب زده از دنیای موسیقی که البته در توان یک موزیسین عاشق موسیقی نیست، به ایجاد تعقل و نگاه های عمیق و دور از سطحی نگری در موسیقی پاپ برسید.

فراموش نکنید موسیقی پاپ امروز ما به حد کافی حاشیه و هیجان و بگو مگو دارد و در این شرایط بیش از هر زمانی نیازمند نگاه های معقول و دور از شتابزدگی است تا بتواند روزهای بهتری را تجربه کند.