افخمی " آذر، شهدخت، پرویز و دیگران " را جلوی دوربین می‌برد

به گزارش افکارنیوز،بهروز افخمی درباره فعالیت سینمایی‌ این روزهایش گفت: فیلمنامه این فیلم را با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته همسرم مرجان شیرمحمدی به نگارش درآوردم. این کتاب برای نمایشگاه کتاب امسال منتشر شد.

به گفته وی، پیش از این برای ساخت این فیلم درخواست پروانه ساخت ویدیویی داده بوده است.

وی افزود: با توجه به مجوزی که دریافت کردیم باید برای ساخت فیلم سینمایی دوباره درخواست پروانه ۳۵ را به ارشاد ارائه کنیم. البته با برنامه‌ریزی های انجام شده، این فیلم تیرماه کلید می‌خورد. احتمالا تهیه‌کنندگی " آذر، شهدخت، پرویز و دیگران " را خودم برعهده داشته باشم و تا یک ماه دیگر عوامل فیلم مشخص خواهند شد.

بهروز افخمی پیش از این سابقه اقتباس ادبی برای ساخت یک فیلم سینمایی را با فیلم " گاوخونی " تجربه کرده بود که این فیلم بازخوردهای مختلفی بین منتقدان و صاحب‌نظران سینمایی داشت. برخی خیلی فیلم را دوست داشتند و دیگران جزو منتقدان جدی آن شدند.

قبلا و در خبرها آمده بود که مرجان شیرمحمدی قصد دارد به عنوان اولین تجربه سینمایی‌اش این داستان را بسازد که در نهایت کارگردانی این اثر را بهروز افخمی انجام می‌دهد. رمان جدید مرجان شیرمحمدی با نام " آذر، شهدخت، پرویز و دیگران " را نشر ثالثمنتشر کرده است.

بهروز افخمی فیلم سینمایی " صدای تیره " را که در کانادا ساخته است در نوبت اکران در ایران دارد. آخرین فیلمی که از وی اکران شده، " سن پترزبورگ " است که با استقبال مخاطبان روبرو شد. البته فیلم " فرزند صبح " این کارگردان هم وضعیت بلاتکلیفی دارد.

از بهروز افخمی مجموعه تلویزیونی " عملیات ۱۲۵ " سال گذشته از شبکه ۵ سیما پخش شد.

همچنین احتمال ساخت قسمت دوم فیلم "سنپترزبورگ" توسط افخمی وجود دارد که اگر فیلمنامه قسمت جدید فیلم تا نیمه دوم سال نوشته شود، ساخت "سنپترزبورگ ۲" قوت میگیرد.