زمانبندی طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم تغییر کرد

به گزارش افکارنیوز،طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم از دور سوم با زمان‌بندی جدید برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش طبق زمان‌بندی جدید، دور سوم طرح از دی‌ماه ۱۳۹۲ آغاز و تا پایان شهریور‌ماه ۱۳۹۳ یعنی در یک دوره ۹ ماهه همه آزمون‌ها به پایان می‌رسد، همچنین بررسی صلاحیت‌ها هم در پاییز ۱۳۹۳ اجرا و خروجی‌های نهایی در آذر‌ماه اعلام می‌شود.

«محمد‌تقی میرزاجانی» مدیر ارتباطات شورای عالی قرآن کریم در گفت‌وگو با فارس دلیل این تغییر زمان‌بندی را برگزاری اغلب آزمون‌ها در تابستان هر سال خبر داد و گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات مانند تردد شرکت‌کنندگان شهرستانی تلاش می‌کنیم اغلب آزمون‌ها را در تابستان برگزار کنیم از این رو با تغییر زمان‌بندی دوره‌های آتی طرح ارزیابی از دی‌ماه هر سال آغاز و آذر‌ماه سال بعد نتایج اعلام می‌شود.

میر‌زاجانی از اصلاح برخی از مفاد آیین‌نامه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم پس از اعلام نتایج خبر داد و گفت: پس از برگزاری کامل دور‌های اول و دوم طرح و اعلام نتایج، جلسه شورای ارزیابی در ماه مبارک رمضان تشکیل و نکات مورد نظر را بررسی و پس از جمع‌بندی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام می‌کنیم.

اجرای طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم سال ۱۳۹۰ از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به شورای عالی قرآن واگذار شد که دورهای اول و دوم این طرح، ماه رمضان ۱۳۹۲ به پایان میرسد.