رافعی برای داوری به سریلانکا می‌رود

به گزارش افکارنیوز،این جشنواره بین‌المللی فیلم از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ می(۵ تا ۱۰ خرداد) در کلمبو پایتخت سریلانکا برگزار می‌شود. بیشترین آثار این رویداد بین‌المللی را فیلم‌هایی از جنوب آسیا تشکیل می‌دهند.

" سارک " اتحادیه همکاری منطقه‌ای کشور‌های جنوب آسیا(سارک) سازمانی اقتصادی - سیاسی متشکل از هشت کشور جنوب آسیا است و در سال ۱۹۸۵ توسط کشور‌های هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نپال، مالدیو و بوتان تاسیس شد و در آوریل ۲۰۰۷ و در اجلاس چهاردهم این اتحادیه افغانستان نیز به عنوان هشتمین عضو سارک پذیرفته شد.

ایران نیز در ۴ مارس ۲۰۰۷ درخواست عضویت ناظر در سارک را رسما مطرح کرد و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران، چین، موریس، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و اتحادیه اروپا، اعضای ناظر سارک محسوب می‌شوند.

عباس رافعی ساخت فیلم‌هایی چون " آزاد راه "، " ملاقات "، " کیمیا و خاک "، " تولدی دیگر "، " آفتاب بر همه یکسان می تابد "، " پروانه در باد " و… را برعهده داشته است.

وی هم اکنون فیلمهای "ملاقات" و "آزادراه" را در نوبت اکران دارد. همچنین فیلم "کیمیا و خاک" با موضوع انقلاب اسلامی از ساخته های این کارگردان مدتی پیش وارد شبکه نمایش خانگی شد.