پایان ضبط سمفونی شماره ۱۶ فرهت

به گزارش افکارنیوز،این آهنگساز گفت: تقریبا یک ماه است که کار ضبط سمفونی شماره ۱۶ را با همکاری ارکستر اوکراین به پایان رسانده‌ام که نوشتن موومان آن بیش از چهار ماه طول کشید زیرا این اثر مجموعه‌ای از اندوخته‌های من در طول فعالیتم در حوزه موسیقی است.

وی با بیان اینکه سازبندی در نظر گرفته شده در این اثر مجموعه کاملی از سازهای به کار گرفته در ارکستر است، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری خوبی که هنرمندان ارکستر اوکراین با من داشتند توانستم این اثر را تولید کنم ضمن اینکه تولید این اثر بیشتر از آثار قبلی‌ام از من وقت گرفت و فکر می‌کنم از جمله آثاری است که می تواند مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی قرار گیرد.

فرهت ادامه داد: به دلیل اینکه همواره تلاش می‌کنم قدردان استادان خود در عرصه موسیقی باشم این اثر را به استاد هرمز فرهت تقدیم می‌کنم که جزو اولین استادان من در عرصه موسیقی است.

این مدرس موسیقی با اشاره به فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی گفت: هم اکنون مشغول ضبط ۶ کوارتت از آثار هرمز فرهت هستم که برای اولین در ایران منتشر خواهد شد و به اعتقاد من از آثار برجسته‌ای هستند که می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان موسیق قرار گیرد. ضمن اینکه برای ضبط کوارتت های خودم برنامه‌ریزی کردم و به زودی ضبط آنها را آغاز خواهم کرد.

وی درباره حضور کم‌رنگش در اجراهای صحنه‌ای تصریح کرد: مدت‌هاست تمایل دارم در قالب ارکستر سمفونیک تهران اجرایی صحنه‌ای داشته باشم اما متاسفانه شرایط نامعلوم این ارکستر که قدمتی ۶۰ ساله دارد باعثشده است انگیزه‌ای برای حضور در اجرای صحنه ای نداشته باشم. البته جلساتی را با آقای پاشایی در دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار کرده ایم تا هرچه زودتر مشکل ارکستر سمفونیک نیز مرتفع شود اما تاکنون که نتیجه‌ای برای ما نداشته است.

فرهت در پایان خاطرنشان کرد: ارکستر سمفونیک تهران به دلیل قدمتی که دارد میتواند به نوعی آبرو و پرستیژ موسیقی سرزمین ما در حوزه اجرای آثار این چنینی باشد اما متاسفانه در این سالها آن قدر شرایط نامعلومی دارد که نمیتوان آینده مطلوبی را برای آن متصور شد.