همکاری دنیس لهان و لئوناردو دی کاپریو

به گزارش افکارنیوز،هالیوود ریپورتر اظهار کرد: دنیس لهان نویسنده مطرح آمریکایی این بار با لئوناردو دی کاپریو برای ساخت یک رمان جنایی که پیتر چرین تهیه‌کننده آن است، همکاری می‌کند.

لهان که به عنوان نویسنده‌ای شناخته می‌شود که هالیوود عاشق اقتباس از کتاب‌های اوست، قرارست این بار فیلمنامه بنویسد. این فیلمنامه اقتباسی است و این بار رمان معمایی " آبی ژرف خداحافظ " نوشته جان دی. مک دونالد موضوع اقتباس قرار گرفته است.

این چهارمین فیلمی خواهد بود که لهان و دی کاپریو در آن همکاری دارند. پیش از آن لهان فیلمنامه " شاتر آیلند " را نوشت و دی کاپریو در آن بازی کرد.

دی کاپریو تهیه‌کنندگی " تا شب زنده بمان " را که بن افلک آن را پس از " آرگو " کارگردانی می‌کند، برعهده گرفته است. این فیلم نیز بر مبنای رمانی از لهان ساخته می‌شود.

این فیلم که از فیلم‌های جنایی " تراویس مک گی " کمپانی فوکس قرن بیستم است، اولین فیلمنامه اقتباسی از کتابی غیر از کتاب خود لهان خواهد بود که او آن را در دست می‌گیرد. البته او مجموعه‌های تلویزیونی نیز برای اچ. بی. او. نوشته که بر اساس رمان‌های خودش شکل نگرفته‌اند. با این حال لهان ایده‌هایی برای گسترش دادن رمان مک دونالد فقید دارد زیرا هر دوی این نویسندگان در نوشتن موضوع های معمایی و اسرارآمیز شهرت دارند.

لهان شماری از مطرحترین فیلمنامههای هالیوود را نوشته که "رودخانه مرموز" ساخته کلینت ایستوود و "بچه ربوده شده" ساخته بن افلک از جمله آنها هستند.