بررسی علائم حیاتی بدن در ۱۰ ثانیه!

به گزارش افکارنیوز، دستگاه «Scanadu Scout» می‌تواند ضربان قلب، حرارت بدن، سطح اکسیژن خون، سرعت تنفس، فشار خون، نوار قلب و تنش عاطفی را اندازه‌گیری کند.

اگر این دستگاه را بر روی پیشانی فرد بگذارید طی ۱۰ ثانیه پس از اینکه مجموعه‌ای از حسگرها و یک دوربین بیمار را اسکن کرد، با استفاده از بلوتوث، نتایج را به طور مستقیم به گوشی همرا هوشمند وی ارسال می‌کند.

همچنین این فناوری می‌تواند نتایج قبلی را ذخیره نگهدارد، بدین معنی که بیمار می‌تواند تغییرات در علائم حیاتی خود را دنبال کند.

این برنامه در نسخه‌های آندروید و iOS موجود بوده و با بلوتوث۴.۰ کار می‌کند.

کاربران می‌توانند داده‌های خود را به آسانی با دوستان یا پزشک خود به اشتراک بگذارند.

این دستگاه از یک آداپتور ریز یو‌اس‌بی استفاده کرده که می‌توان آنرا به یک پورت یو‌اس‌بی متصل کرده و در کمتر از یک ساعت باتری آنرا شارژ کرد.

Scanadu Scout در حال حاضر در مرحله پیش‌ساخت قرار دارد اما مخترعان آن امیدوارند بتوانند آنرا به تائید سازمان غذا و داروی آمریکا برسانند تا بتوانند به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

این تیم طراح که از دانشمندان داده، ریاضیدانان، کد نویسان، زیست‌شناسان مولکولی، ‌ مهندسان مکانیک و برق و فیزیکدانان زیستی تشکیل شده، اکنون به دنبال داوطلبانی برای آزمایش این دستگاه به منظور جمع آوری اطلاعات کافی برای ارائه به سازمان غذا و دارو است. از این یافته‌ها برای اصلاح طراحی استفاده خواهد شد.

این سازندگان سایتی را بر روی سایت جمع‌آوری کمکهای مالی عمومی indiegogo برای دستیابی به ۲۰۰ هزار دلار به منظور تولید این دستگاه ایجاد کردند و طی دو ساعت توانستند به این هدف دست یابند.

این دستگاه توسط شرکت Scanadu در پارک تحقیقاتی ناسا در کالیفرنیا طراحی شده است.

این فناوری بر روی یک بستر نرمافزاری ۳۲ بیتی RTOS Micrium ساخته که ناسا از آن برای بررسی نمونه در مریخ بر روی کاوشگر کنجکاوی استفاده کرده است.