همشهری جوان نوشت:قرار بود پولسازترین بازیگر دهه ۸۰ را انتخاب کنیم. برای همین هم سراغ جدول اکران فیلمها از سال ۸۰ سال به بعد رفتیم. بعد از مقایسه جدول فروش چند سال تقریباً اسم بازیگران زن و مردی که قرار بود با هم رقابت کنند، معلوم شد.

اسم بازیگران و فیلم‌هایی که در این ۱۰ سال در آنها بازی کرده بودند، با قیمت فروش کل این فیلم‌ها در هر سال مشخص شد.

اما نکته اصلی این بود که قیمت بلیت ۴۵۰ تومانی سینما در سال ۸۰ به چهار هزار تومان در سال ۸۹ رسیده بود. برای یکسان کردن فروش کل فیلم‌ها هم دست به دامن یک فرمول ساده شدیم.

فرمول این طوری بود که ما تعداد تماشاچیان هر فیلم را در چهار هزار تومان(که قیمت بلیت در سال ۸۹ است) ضرب کردیم تا به یک مقیاس واحد برسیم یعنی این طور حساب کردیم که تمام فیلم‌های دهه با بلیت چهار هزارتومانی فروش کرده‌اند. از بین فیلم‌های این بازیگران فروش فیلمی که بازیگر در آن نقش اول داشته یا در فروش تأثیرگذار بوده انتخاب کردیم. البته این میزان فروش کلی است و فروش روزهای که قیمت بلیت نصف می‌شود در این ماجرا لحاظ نکردیم. با تعریف فروش فیلم‌های «اخراجی‌ها»، «سن‌پطرزبورگ» و «مهمان مامان» از فهرست‌ فیلم‌های امین حیایی و مثلاً «دوئل» از فیلم‌های هدیه تهرانی حذف شد

نکته دیگر اینکه تعداد فیلم‌ها در میزان فروش مؤثر بود. مثلاً تعداد فیلم‌های حیایی از رادان بیشتر بود بنابراین سنگ محک میانگین فروش را هم وسط گذاشتیم ولی بعد از محاسبه تفاوتی با جدول اصلی نداشت.

پولسازترین بازیگر زن دهه ۸۰
۱ - مهناز افشار با ۱۲ فیلم با فروش ۰۰۰/۱۹۰ / ۲۴۶/۱۷۷ ریال
۲ - هدیه تهرانی با ۹ فیلم با فروش ۰۰۰/۴۵۰ / ۵۱۱/۱۳۲ ریال
۳ - نیکی کریمی با ۱۳ فیلم با فروش ۰۰۰/۵۶۰ / ۹۰۴/۱۱۹ ریال

پولسازترین بازیگر مرد دهه ۸۰
۱ - محمدرضا گلزار با ۱۶ فیلم با فروش ۰۰۰/۰۴۰ / ۵۷۹/۲۵۹ ریال
۲ - امین حیایی با ۲۱ فیلم با فروش ۰۰۰/۴۷۰ / ۹۱۱/۲۵۶ ریال
۳- بهرام رادان با ۱۶ فیلم با فروش ۰۰۰/۷۹۰/۱۹۴/۱۳۳ ریال