گلایه فروزنده از نبود امنیت شغلی

به گزارش افکارنیوز،نگار فروزنده بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب که یکی از مهمترین دغدغه هنرمندان در ایران بحثامنیت شغلی است، گفت: سوال اصلی من از رئیس‌جمهور آینده این است که آیا برنامه‌ای برای امنیت شغلی هنرمندان دارد یا خیر.

وی با اشاره به اینکه تا امروز سخنی از ۸ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره ایجاد امنیت شغلی هنرمندان نشنیده است، توضیح داد: البته چندان دور از ذهن نیست که آنها در این‌باره صحبت نکنند زیرا از مشکلاتی که هنرمندان به دلیل نبود امنیت شغلی با آن درگیر هستند، خبر ندارند و این مسئله به این خاطر است که چیزی از مصائب هنر به ویژه عرصه سینما و تلویزیون به گوششان نمی‌رسد.

این بازیگر ادامه داد: متاسفانه هنرمندان در کشور ما سال ها برای هنر خود زمان می‌گذارند اما بعد از مدتی کنار گذاشته می‌شوند و هنرمندان بعد از سال‌ها تلاش در عرصه سینما و تلویزیون در تامین طبیعی‌ترین هزینه زندگی خود دچار مشکل هستند.

با بسته شدن خانه سینما دیگر جایی برای شکایات صنفی نداریم

فروزنده با بیان این مطلب که در چنین شرایطی بسیاری از تهیه کنندگان از پرداخت دستمزد بازیگران خودداری می کنند، گفت: در زمان فعالیت خانه سینما می‌دانستیم که باید شکایت خود را به کجا ببریم و این نهاد به درستی شکایات ما را بررسی می کرد اما با بسته شدن خانه سینما دیگر جایی برای بیان شکایات ما وجود ندارد.

بازیگر فیلم " اخراجی ها " ادامه داد: هنرمندان مشکلات بسیاری دارند که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می توانند به آنها فکر کرده و برنامه مناسبی برای حل آن داشته باشند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان توجه به بیمه بیکاری، وضعیت معیشت هنرمندان و … اشاره کرد. متاسفانه در حال حاضر عوامل سینمایی در وضعیتی قرار دارند که به هر کاری تن می دهند و این مسئله سبب می‌شود که کیفیت تولید در سینما و تلویزیون پایین بیاید.

فروزنده در پایان بیان کرد: امیدوارم شعارهایی که نامزدهای انتخاباتی برای جذب رای مردم می دهند، تنها در حد شعار نمانده و شرایط برای عملی شدن آن را فراهم کنند.