«گتسبی بزرگ» ۲۰۰ میلیون دلاری شد

به گزارش افکارنیوز،این درام اجتماعی هم اکنون در ۵۰ کشور جهان روی پرده سینماهاست و طی دو هفته نمایش در این تعداد سینما، به فروش کلی ۸۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

فروش سه هفته‌ای «گتسبی بزرگ» در آمریکای شمالی هم به ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است. با اضافه کردن رقم فروش کلی بین‌المللی فیلم به رقم فروش آن در آمریکا و کانادا، این رقم به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

فیلم جدید لیوناردو دی کاپریو هفته قبل در چهاردهمین روز نمایش عمومی در آمریکای شمالی، به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

کسب فروش ۱۰۰ میلیون دلاری فیلم در چهارده روز اول نمایش، باعثتعجب و حیرت تحلیل‌گران اقتصادی سینما و اهل فن شد. آنها پیش‌بینی چنین موفقیت بالایی را برای فیلمی که حال و هوایی سنگین و غیرتجاری دارد، نمی‌کردند.

کمپانی برادران وارنر که تهیه ‌کننده «گتسبی بزرگ» است، از این موفقیت بالا خشنود است و این هفته آن را در تعداد دیگری از کشورهای جهان اکران عمومی خواهد کرد.

این فیلم با هزینه تولید ۱۰۵میلیون دلاری تهیه شده و با کسب رقم فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در چند هفته اول اکران عمومی، لقب یک فیلم پرفروش را برای تهیه‌کنندگانش گرفته است.

بیشترین فروش فیلم پس از آمریکای شمالی، اختصاص به انگلستان دارد. تماشاگران انگلیسی برای تماشای «گتسبی بزرگ» حدود ۱۳ میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

باز لورمن فیلم‌ساز استرالیایی تبار سینما، کارگردان نسخه تازه فیلم است. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن هم حضور داشت و به عنوان فیلم افتتاحیه آن به نمایش در آمد.

فیلم براساس قصه کتاب پرخواننده اف اسکات فیتز جرالد ساخته شده است. این قصه یک بار دیگر در سال ۱۹۷۵ هم به صورت یک فیلم سینمایی در آمد. رابرت ردفورد و میافارو بازیگران این فیلم بودند.

در نسخه جدید فیلم توبی مگوآئر، کری مولیگان و بن کینگرلی در کنار دی‌کاپریو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قصه فیلم درباره مرد ثروتمند و مرموزی به نام گتسبی است که در اوایل قرن بیستم به یک مکان دنج نقل مکان میکند و به صورت حرف و حدیث اهالی محل در میآید.