به گزارش افکارنیوز،سی‌وهفتمین اجلاس سالانه سازمان یونسکو روز گذشته(دوشنبه) در شهر پنوم‌پن کامبوج با هدف بررسی پرونده ثبت جهانی ۳۲ محوطه تاریخی و طبیعی در فهرست جهانی این سازمان گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه که با حضور دکتر «ایرینا بوکووا» - مدیرکل سازمان یونسکو و مقامات فرهنگی ارشد کامبوج - برگزار شد، مدیرکل سازمان یونسکو با ابراز خوشحالی از برگزاری این اجلاس در کشور امپراطوری " خمر " و در مجاورت شهر تاریخی «آنگکر» گفت، نباید اجازه داد که سیاست، تاریخ و هویت را نابود کند.

وی با اشاره به تخریب چشمگیر آثار تاریخی سوریه در جنگ داخلی این کشور که تا کنون به مرگ هزاران تن انجامیده و همچنین تخریب آثار تاریخی و هزاران نسخه‌ خطی در مالی توسط شبه نظامیان افراطی گفت: ما امروز برای حفاظت از میراثجهانی مشترک‌مان در همه جای دنیا به ویژه سوریه و مالی به یک رهبری واحد احتیاج داریم.

قرار است در جریان اجلاس امسال پرونده‌ ثبت جهانی ۳۲ محوطه‌ تاریخی، طبیعی و تاریخی - طبیعی برای ثبت در میراثجهانی سازمان یونسکو مورد بررسی قرار گیرد.

سیوهفتمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو که به طور مشترک در دو شهر پنومپن و سیمریپ در حال برگزاری است تا روز ۲۷ ژوئن (ششم تیر) ادامه خواهد داشت.