اکران خصوصی فیلم داریوش مهرجویی

به گزارش افکارنیوز،این کارگردان سینما که شامگاه ۲۶ خرداد ماه در اکران خصوصی فیلمش در «برج میلاد» خطاب به مخاطبان فیلمش سخن می‌گفت، ادامه داد: خوشحالم که شما با توجه به مشکلات ترافیک آمدید. امید دارم از این فیلم که بیانگر بعد روانشناختی انسان ایرانی است، لذت ببرید.

او ادامه داد: در این فیلم مساله‌ی شطرنج که در واقعیت رابطه‌ها هم وجود دارد یعنی جدال شطرنجی بین دوست‌ها، نشان داده می‌شود، مثل برخی دوستی‌های دیرینه که به دشمنی تبدیل شده است.

مهرجویی گفت: «چه خوبه که برگشتی» برگردانی از روحیه‌ی کلی است که در همه‌ی ما وجود دارد. روحیه‌ای که فکر می‌کنیم، خودمان از همه بهتر می‌فهمیم و با هیچ‌کس حاضر نیستیم، متحد شویم.

داریوش مهرجویی در ادامه از عوامل فیلمش که در سالن حاضر بودند، دعوت کرد تا به روی سن بیایند.

حسن پورشیرازی، مهناز افشار، رضا عطاران، رویا تیموریان، همایون ارشادی، علیرضا جعفری، بهرام بدخشانی، نظام‌الدین کیایی، معیری، وحیده محمدی‌فر، عرشیا توقیفی، محمدرضا دلپاک، محسن بشیر و مریم شفیعی(مدیرعامل شرکت ایران نوین) به روی صحنه آمدند.

رضا عطاران در سخنان کوتاهی با اظهار خرسندی از حضورش در برنامه‌ی نمایش فیلم «چه خوبه که برگشتی» گفت: یکی از آرزوهای دیرینه‌ام بود که با داریوش مهرجویی کار بکنم.

او یادآور شد: در فیلم «آقای هفت رنگ» به حسن پورشیرازی گفتم که مرا به آقای مهرجویی معرفی کن، به هرحال خدا لطف کرد که من به آرزوی دیرینه‌ام رسیدم و با آقای مهرجویی همکاری کردم.

عطاران در بخش پایانی سخنانش گفت: آرزوهای دیگری هم دارم اما چون فرصت کم است، نمی‌توانم بگویم.

رخشان بنی‌اعتماد کارگردان سینمای ایران هم که در مراسم حاضر بود در سخنانی گفت: به فال نیک می‌گیرم نمایش فیلم آقای مهرجویی را در این روز بخصوص.

وی ادامه داد: نمی‌توان در این شرایط پشت میکروفون قرار گرفت و فقط درباره‌ی سینما صحبت کرد.

بنی‌اعتماد با اشاره به انتخابات اخیر و اظهار خرسندی از شادی مردم در خیابان‌ها از رای اولی‌ها یاد کرد و گفت: باید از آنها تقدیر کرد؛ رای اولی‌های نازنین که اینچنین رای دادند.

او گفت: امیدوارم به نظر نیاید زمانی که دولت اخیر سپری شده است من دارم صحبت می‌کنم. بلکه در طول سال‌های اخیر صحبت کردم، خودم را تحریم کردم و فیلم نساختم ولی در واقع فیلم ساختم.

وی با اشاره به فیلم اخیرش «قصه‌ها» گفت: فیلم «قصه‌ها» را دو سال قبل ساختم و اجازه نمایش نگرفت چون بدون مجوز ساختم و نمی‌خواستم در آن مناسبات فیلم بسازم.

بنی‌اعتماد در پایان اظهار امیدواری کرد: فیلم «قصه‌ها» به لطف خانم شفیعی و کانون ایران نوین دیده شود.

در این مراسم مانی حقیقی، مسعود رایگان، حافظ موسوی، مهراوه شریفی‌نیا،، ساره بیات، ویشکا آسایش، رضا درمیشیان، نادر سلیمانی و… هم حضور داشتند.

عوامل فیلم از سوی سرمایه‌گذار فیلم «کانون ایران نوین» و اسپانسر تبلیغاتی فیلم «بیمکث» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخشی از بیانیه‌ی «کانون ایران نوین» که در مراسم قرائت شد، آمده است: «پیوند عرصه‌ی فرهنگ و هنر با اقتصاد، ‌ سیاست و دیگر عرصه‌های حیات اجتماعی همیشه به فهم بهتر این پدیده‌ها در میان مردم کمک می‌کند. کانون ایران نوین به سهم خویش در بیش از دو دهه فعالیت هنری خود کوشیده است تا با ابزار هنر ضمن خدمت به بخش‌های مختلف صنعت و خدمات و بهبود فضای کسب و کار به روان‌سازی ارتباط مردم با این حوزه بپردازد.

این کانون از دهه‌ی هشتاد به این مهم توجه کرد که می‌باید علاوه بر تداوم فعالیت در بخش تبلیغات‌، از طریق سرمایه گذاری و تولید آثار سینمایی و تلویزیونی و تئاتری به حوزه‌ی ارتباط غیر مستقیم روی آورد. اقتصاد هنر‌، بخش ناشناخته و حلقه‌ی مفقوده‌ی اقتصاد ایران است که می‌تواند به رونق بخشی سایر حوزه‌های فعالیت اقتصادی نیز کمک کند. شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در سراسر جهان با سرمایه گذاری در اقتصاد هنر علاوه بر کسب سود معنوی و وجهه فرهنگی از نفوذ هنر در میان مخاطبان برای تولید ارزش افزوده استفاده می‌کنند.

ما با کمک برجسته‌ترین سینماگران ایران از سال ۹۰ بخش سینمایی کانون ایران نوین را بنیاد نهاد. آرمان کانون – علیرغم آزمون و خطا - در ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دستیابی به سینمای فرهنگی پر مخاطب و استاندارد است. هرچند حمایت از سینمای هنری و تجربی به مثابه امیدهای آینده را نیز به فراموشی نسپرده است. فیلم سینمایی «آزمایشگاه» به کارگردانی حمید امجد، ‌ فیلم سینمایی «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» داریوش مهرجویی نخستین گام‌های ما در عرصه تولیدات سینمایی است.

امید داریم کارنامهی مختصرمان در این زمینه روزی بدل به فهرستی بلند بالا از آثار پرافتخاری شود که علاوه بر جذب مخاطبان پرشمار در ایران، بازارهای جهانی را نیز آکنده از محصولات هنری ایران زمین کند. محصولاتی که ضمن معرفی اندیشه و فرهنگ ایرانی، سبک زندگی ایرانی را نیز به جهانیان میشناساند.